Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorZarzycka, Grażyna
dc.date.accessioned2015-05-13T10:41:32Z
dc.date.available2015-05-13T10:41:32Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn0860-6587
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/8776
dc.description.abstractW artykule stawiam pytanie o miejsce i rolę środków masowego przekazu w nauczaniu języków obcych w epoce rewolucji językowej, wywołanej przez ekspansję mediów elektronicznych. Przedstawiam ważne głosy na ten temat ze specjalistycznych teoretycznych prac glottodydaktycznych, opublikowanych przez uznane wydawnictwa brytyjskie i amerykańskie, jak też wybrane pomysły z anglojęzycznych prac metodycznych, poświęconych użyciu technologii elektronicznych w nauczaniu języków obcych. Ważnym celem tego artykułu jest przybliżenie polskim glottodydaktykom nowych teorii, definicji i klasyfikacji mediów edukacyjnych oraz oczekiwań światowych badaczy i ich opinii (nieraz skrajnie od siebie różnych) na temat uwarunkowań dotyczących stosowania nowych mediów w pedagogice języków obcych, a także dylematów z tym związanych.pl_PL
dc.description.abstractIn the article, I pose a question about the place and the role of media in teaching foreign languages in time of the language revolution caused by the electronic media expansion. I present experts’ opinions from theoretical works written in English as well as from methodical teacher guides devoted to using ICTs in foreign language pedagogy, both published by acknowledged British and American publishing houses. Important aim of this article is to introduce new theories, definitions and educational media’s classifications, as well as world specialists’ opinions and expectations (some of them quite opposite) on the conditions and dilemmas related to the problem of applying media to foreign language teaching.en
dc.description.sponsorshipPublikacja wydana dzięki wsparciu finansowemu Urzędu Miasta Łodzipl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;21
dc.subjectmedia edukacyjnepl_PL
dc.subjectjęzykowa edukacja medialnapl_PL
dc.subjectpedagogika mediówpl_PL
dc.subjecteducational mediaen
dc.subjectmedia in foreign language educationen
dc.subjectpedagogy of mediaen
dc.titleMedia w nauczaniu języków obcych. Koncepcje teoretyczne i wybrane rozwiązania metodycznepl_PL
dc.title.alternativeMedia in foreign language teaching. Theories and selected methodical propositionsen
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number321-332pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationKatedra Lingwistyki Stosowanej i Kulturowej, Instytut Filologii Polskiej, Wydział Filologiczny, Uniwersytet Łódzki, ul. Pomorska 171/173, 90-236 Łódź.pl_PL
dc.referencesByram M. (red.), 2004, Routlege Encyklopedia of Language Teaching and Learning, London and New York.pl_PL
dc.referencesClark R.E., 1983, Reconsidering research on learning from media, „Review of Educational Research”, 53 (4), 445–459.pl_PL
dc.referencesClark R.E., 1994, Media will never influence learning, „Educational Technology Research and Development”, 42 (2), 21–29.pl_PL
dc.referencesCrystal D., 2001, Language and the Internet, Cambridge.pl_PL
dc.referencesCrystal D., 2004, The Language Revolution, Cambridge & Malden.pl_PL
dc.referencesJonassen D.H., Campbell J.P., Davidson M.E., 1994, Learning with media. Reconstructing the debate, „Educational Technology Research and Development”, 42 (2), 31–39.pl_PL
dc.referencesLaurillard, D., 2002, Rethinking university teaching. A framework for the effective use of technology (2nd ed.), London & New York.pl_PL
dc.referencesMaley A., 2000, Wstęp do: Windeatt S. i in., 2008, The Internet. Resource Books for Teachers, Oxford & New York.pl_PL
dc.referencesOhm, U., 2010, Medium, das/Medien, [w:] Fachlexicon Deutch als Fremd- und Zweitsprache, red. H. Barkowski & H-J Krumm, Tὒbingen.pl_PL
dc.referencesChan W.M., Chin K.N., Nagami M., Suthiwan T, 2011, Media in foreign language teaching and learning: an introduction to the book, [w:] Media in Foreign Language Teaching and Learning. Studies in Second and Foreign Language Education 5, red. W.M. Chan, K.N. Chin, M. Nagami, T. Suthiwan, Boston.pl_PL
dc.referencesMedia in Foreign Language Teaching and Learning. Studies in Second and Foreign Language Education 5, 2011, red. W.M. Chan, K.N. Chin, M. Nagami, T. Suthiwan, Bostonpl_PL
dc.referencesRoutledge Encyclopedia of Language Teaching and Learning, 2004, red. M. Byram, London & New York.pl_PL
dc.referencesWindeatt S., Hardisty D., Eastment D., 2000, The Internet. Resource Books for Teachers, Oxford & New York.pl_PL
dc.referencesZarzycka G., Język w stanie dyskursu jako efekt pracy z wieloma mediami, „Postscriptum”, nr 27–29, Jesień 1998–wiosna 1999, s. 108–119; wersja elektroniczna: http://www.postscriptum.us.edu. pl/pdf/ps_old_27-29.pdf [07.05.2014].pl_PL
dc.contributor.authorEmailgrazyna.zarzycka@wp.plpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord