dc.contributor.author | Żydek-Bednarczuk, Urszula | |
dc.date.accessioned | 2015-05-13T10:44:38Z | |
dc.date.available | 2015-05-13T10:44:38Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.issn | 0860-6587 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/8779 | |
dc.description.abstract | Wobec zmian w edukacji glottodydaktycznej i kulturze konieczny jest rozwój
nowych metod oraz poszerzanie pojęć w związku z pojawieniem się hipertekstów i e-literatury. Do
dydaktyki języka obcego w sposób systematyczny należy włączyć dyskurs jako płaszczyznę odniesienia
do tekstów. Ważną rolę powinien odgrywać dyskurs medialny. W artykule scharakteryzowano
dyskurs medialny i teksty medialne przygotowane pod kątem zajęć z języka polskiego jako obcego
na różnych poziomach biegłości. | pl_PL |
dc.description.abstract | The article presents the foundations of the task method, its place in the media
didactics, and the use of this method in the process of foreign language and culture teaching through
Internet texts, tests and educational programs. The article also discusses a project of online lessons
available on the websites of School of Polish Language and Culture at University of Silesia, Center
of the Polish Language and Culture in the World at the Jagiellonian University and some other
websites presenting Polish culture. | en |
dc.description.sponsorship | Publikacja wydana dzięki wsparciu finansowemu Urzędu Miasta Łodzi | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;21 | |
dc.subject | glottodydaktyka mediów | pl_PL |
dc.subject | dyskurs medialny | pl_PL |
dc.subject | tekst medialny | pl_PL |
dc.subject | kompetencje komunikacyjne i interaktywne | pl_PL |
dc.subject | media glottodidactics | en |
dc.subject | media discourse | en |
dc.subject | media text | en |
dc.subject | communicative and interactive competences | en |
dc.title | Tekst medialny w edukacji glottodydaktycznej | pl_PL |
dc.title.alternative | Media text in glottodidactics | en |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | 335-344 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Instytut Nauk o Kulturze i Studiów Interdyscyplinarnych, Uniwersytet Śląski, pl. Sejmu Śląskiego 1, 40-032 Katowice. | pl_PL |
dc.references | Cudak R., Tambor J. (red.), 2001, Inne optyki: nowe programy, nowe metody, nowe technologie w nauczaniu kultury polskiej i języka polskiego jako obcego, Katowice. | pl_PL |
dc.references | ESOKJ, 2003, Europejski system opisu kształcenia językowego – uczenie się, nauczanie, ocenianie, przekł. W. Martyniuk. Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Grzenia J., 2006, Komunikacja językowa w Internecie, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Gut D., 2010, Poza tradycyjnymi metodami nauczania. Nowe technologie edukacyjne w nauczaniu języka polskiego jako obcego, [w:] Polonistyka bez granic, tom 2, red. R. Nycz, W. Miodunka, T. Kunze, Kraków, s. 233–244. | pl_PL |
dc.references | Hütner J., 1997, Mediendidaktik, [w:] Grundbegriffe Medienpädagogik, red. J. Hütner, F. Anfang, München. | pl_PL |
dc.references | Janowska I., 2011, Podejście zadaniowe do nauczania i uczenia się języków obcych. Na przykładzie języka polskiego jako obcego, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Kaczmarek M., 2002, Specyfika językowa i graficzna krótkich wiadomości tekstowych (SMS-ów), [w:] Tekst w mediach, red. K. Michalewski, Łódź, s. 127–135. | pl_PL |
dc.references | Kellner D., 2005, Neue Medien und neue Kompetenzen: Zur Bedeutung von Bildung im 21 Jahrhundert, [w:] Medienkultur, Kritik und Demokratie. Der Douglas Kellner Reade, red. R. Winter, Köln, s. 264–295. | pl_PL |
dc.references | Kleinberger U., Wagner R.F. (red.), 2004, Neue Medien – Neue Kompetenzen, Frankfurt am Main, Berlin, Bern, New York, Wien. | pl_PL |
dc.references | Kron F.W., Sofos A., 2008, Dydaktyka mediów, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Miczka T., 2006, Nowe kompetencje komunikacyjne użytkowników multimediów, [w:] Internet – społeczeństwo informacyjne – kultura, red. A. Kiepas, M. Szczepański, U. Żydek-Bednarczuk, Tychy, s.49–60. | pl_PL |
dc.references | Ong W., 1992, Oralność i piśmienność. Słowo poddane technologii, tłum. J. Japola, Lublin. | pl_PL |
dc.references | Sikora A., 2009, E-mail – między listem a rozmową, [w:] Tekst (w) sieci. Tekst, język, gatunki, red. D. Ulicka, Warszawa, s. 245–252. | pl_PL |
dc.references | Tambor J., Cudak R., 2000, GRAMPOL. Gramatyka polska Program komputerowy w przewodnikiem. V.3.0., Katowice. | pl_PL |
dc.references | Wilczyńska, W. (red.), 2002, Wokół autonomizacji w dydaktyce języków obcych. Badania i refleksje. Poznań. | pl_PL |
dc.references | Wilk E., 2000, Nawigacja słowa. Strategie werbalne w przekazach audiowizualnych, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Wolańska E., 2006, Szybko, mobilnie, skrótowo, czyli właściwości komunikacyjne, tekstowe i stylistyczne krótkiej wiadomości tekstowej, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Żydek-Bednarczuk U., 2013, Dyskurs medialny, [w:] Style współczesnej polszczyzny. Przewodnik po stylistyce polskiej, red. E. Malinowska, J. Nocoń, U. Żydek-Bednarczuk, Kraków, s. 185–187. | pl_PL |
dc.references | www.misioneurope.eu [21.04.2014] | pl_PL |
dc.references | www.oneness.vu.lt./pl/ [ 21.04.2014] | pl_PL |
dc.references | http://www.jows.pl/node/163 [1.05.2014] | pl_PL |
dc.references | http://sjikp.us.edu.pl/frazpol/index.php [1.05.2014] | pl_PL |
dc.references | www.sjikp.us.edu.pl [1.05.2014] | pl_PL |
dc.contributor.authorEmail | urszula.zydek-bednarczuk@us.edu.pl | pl_PL |