Show simple item record

dc.contributor.authorŻydek-Bednarczuk, Urszula
dc.date.accessioned2015-05-13T10:44:38Z
dc.date.available2015-05-13T10:44:38Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn0860-6587
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/8779
dc.description.abstractWobec zmian w edukacji glottodydaktycznej i kulturze konieczny jest rozwój nowych metod oraz poszerzanie pojęć w związku z pojawieniem się hipertekstów i e-literatury. Do dydaktyki języka obcego w sposób systematyczny należy włączyć dyskurs jako płaszczyznę odniesienia do tekstów. Ważną rolę powinien odgrywać dyskurs medialny. W artykule scharakteryzowano dyskurs medialny i teksty medialne przygotowane pod kątem zajęć z języka polskiego jako obcego na różnych poziomach biegłości.pl_PL
dc.description.abstractThe article presents the foundations of the task method, its place in the media didactics, and the use of this method in the process of foreign language and culture teaching through Internet texts, tests and educational programs. The article also discusses a project of online lessons available on the websites of School of Polish Language and Culture at University of Silesia, Center of the Polish Language and Culture in the World at the Jagiellonian University and some other websites presenting Polish culture.en
dc.description.sponsorshipPublikacja wydana dzięki wsparciu finansowemu Urzędu Miasta Łodzipl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;21
dc.subjectglottodydaktyka mediówpl_PL
dc.subjectdyskurs medialnypl_PL
dc.subjecttekst medialnypl_PL
dc.subjectkompetencje komunikacyjne i interaktywnepl_PL
dc.subjectmedia glottodidacticsen
dc.subjectmedia discourseen
dc.subjectmedia texten
dc.subjectcommunicative and interactive competencesen
dc.titleTekst medialny w edukacji glottodydaktycznejpl_PL
dc.title.alternativeMedia text in glottodidacticsen
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number335-344pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationInstytut Nauk o Kulturze i Studiów Interdyscyplinarnych, Uniwersytet Śląski, pl. Sejmu Śląskiego 1, 40-032 Katowice.pl_PL
dc.referencesCudak R., Tambor J. (red.), 2001, Inne optyki: nowe programy, nowe metody, nowe technologie w nauczaniu kultury polskiej i języka polskiego jako obcego, Katowice.pl_PL
dc.referencesESOKJ, 2003, Europejski system opisu kształcenia językowego – uczenie się, nauczanie, ocenianie, przekł. W. Martyniuk. Warszawa.pl_PL
dc.referencesGrzenia J., 2006, Komunikacja językowa w Internecie, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGut D., 2010, Poza tradycyjnymi metodami nauczania. Nowe technologie edukacyjne w nauczaniu języka polskiego jako obcego, [w:] Polonistyka bez granic, tom 2, red. R. Nycz, W. Miodunka, T. Kunze, Kraków, s. 233–244.pl_PL
dc.referencesHütner J., 1997, Mediendidaktik, [w:] Grundbegriffe Medienpädagogik, red. J. Hütner, F. Anfang, München.pl_PL
dc.referencesJanowska I., 2011, Podejście zadaniowe do nauczania i uczenia się języków obcych. Na przykładzie języka polskiego jako obcego, Kraków.pl_PL
dc.referencesKaczmarek M., 2002, Specyfika językowa i graficzna krótkich wiadomości tekstowych (SMS-ów), [w:] Tekst w mediach, red. K. Michalewski, Łódź, s. 127–135.pl_PL
dc.referencesKellner D., 2005, Neue Medien und neue Kompetenzen: Zur Bedeutung von Bildung im 21 Jahrhundert, [w:] Medienkultur, Kritik und Demokratie. Der Douglas Kellner Reade, red. R. Winter, Köln, s. 264–295.pl_PL
dc.referencesKleinberger U., Wagner R.F. (red.), 2004, Neue Medien – Neue Kompetenzen, Frankfurt am Main, Berlin, Bern, New York, Wien.pl_PL
dc.referencesKron F.W., Sofos A., 2008, Dydaktyka mediów, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesMiczka T., 2006, Nowe kompetencje komunikacyjne użytkowników multimediów, [w:] Internet – społeczeństwo informacyjne – kultura, red. A. Kiepas, M. Szczepański, U. Żydek-Bednarczuk, Tychy, s.49–60.pl_PL
dc.referencesOng W., 1992, Oralność i piśmienność. Słowo poddane technologii, tłum. J. Japola, Lublin.pl_PL
dc.referencesSikora A., 2009, E-mail – między listem a rozmową, [w:] Tekst (w) sieci. Tekst, język, gatunki, red. D. Ulicka, Warszawa, s. 245–252.pl_PL
dc.referencesTambor J., Cudak R., 2000, GRAMPOL. Gramatyka polska Program komputerowy w przewodnikiem. V.3.0., Katowice.pl_PL
dc.referencesWilczyńska, W. (red.), 2002, Wokół autonomizacji w dydaktyce języków obcych. Badania i refleksje. Poznań.pl_PL
dc.referencesWilk E., 2000, Nawigacja słowa. Strategie werbalne w przekazach audiowizualnych, Kraków.pl_PL
dc.referencesWolańska E., 2006, Szybko, mobilnie, skrótowo, czyli właściwości komunikacyjne, tekstowe i stylistyczne krótkiej wiadomości tekstowej, Warszawa.pl_PL
dc.referencesŻydek-Bednarczuk U., 2013, Dyskurs medialny, [w:] Style współczesnej polszczyzny. Przewodnik po stylistyce polskiej, red. E. Malinowska, J. Nocoń, U. Żydek-Bednarczuk, Kraków, s. 185–187.pl_PL
dc.referenceswww.misioneurope.eu [21.04.2014]pl_PL
dc.referenceswww.oneness.vu.lt./pl/ [ 21.04.2014]pl_PL
dc.referenceshttp://www.jows.pl/node/163 [1.05.2014]pl_PL
dc.referenceshttp://sjikp.us.edu.pl/frazpol/index.php [1.05.2014]pl_PL
dc.referenceswww.sjikp.us.edu.pl [1.05.2014]pl_PL
dc.contributor.authorEmailurszula.zydek-bednarczuk@us.edu.plpl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record