Przeglądaj według

 

CONTENT

  1. Wstęp
    Danuta Walczak-Duraj
  2. Stereotypy ról kobiet w reklamie telewizyjnej i praktyce rynku pracy
    Izabela Desperak
  3. Role społeczne w reklamie jako przykład psychosocjologicznych uwarunkowań działalności marketingowej
    Dorota Inglik-Dziąg
  4. Etyczne problemy fotografa
    Tomasz Ferenc
  5. Widz teatralny - typologia odbiorców sztuki scenicznej i ich dyskursów
    Emilia Zimnica-Kuzioła
  6. Role przywódcy i kierownika a wzory kierowania
    Łukasz Sułkowski
Zadanie pt. Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę.Zadanie pt. Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę.

Najnowsze pozycje

  • Stereotypy ról kobiet w reklamie telewizyjnej i praktyce rynku pracy 

    Desperak, Izabela (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2001)
    This work concerns issues of women’s discrimination in labour market. Includes description of women’s position in Polish labour market in different aspects: historical, economical, legal and social, especially gendered ...
  • Role społeczne w reklamie jako przykład psychosocjologicznych uwarunkowań działalności marketingowej 

    Inglik -Dziąg, Dorota (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2001)
    The text, concerning analysis of sociological and psychological factors that are present in marketing practice, focuses on the theory of social roles. Social roles and relevant status and prestige are presented as a chain ...
  • Etyczne problemy fotografa 

    Ferenc, Tomasz (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2001)
    The incorporation of photography into mass culture brought with it a new group of customs and ethical problems. On certain levels, this paradigm shift continues to influence our perceptions of social reality. Taking ...
  • Widz teatralny - typologia odbiorców sztuki scenicznej i ich dyskursów 

    Zimnica-Kuzioła, Emilia (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2001)
    The article concerns the reception of the performance and it attempts to describe the recipients of a play and their discourses. The empirical research on the audience of three plays: Tango by S. Mrożek, Pokojówki by J. ...
  • Role przywódcy i kierownika a wzory kierowania 

    Sułkowski, Łukasz (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2001)
    The revue of theoretical consideration on the role of a leader and manager shows that rich literature on that subject contains many disorderly and often contradictory ideas. In these circumstances a new approach can ...
  • Wstęp 

    Walczak-Duraj, Danuta ORCID (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2001)