Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica nr 305(4)/2014
Przeglądaj według
SPIS TREŚCI
Tomasz Czapla
2. Założenia metodyczne audytu technologicznego / Methodological assumptions of technology audit
Edyta Bielińska-Dusza
3. Miejsce modelu biznesu w zarządzaniu strategicznym – podejście przedsiębiorcze / Business model in strategic management – entrepreneurial approach
Tadeusz M. Falencikowski, Bogdan Nogalski
4. Ocena pozycji rynkowej marek podczas realizacji strategii co-brandingu / Evaluation of the brand market position during realisation of co-branding strategy
Magdalena Grębosz, Jacek Otto
5. Zaufanie organizacyjne jako czynnik kreujący proinnowacyjny klimat w organizacji / Organisational trust as a factor creating innovative climate in organization
Dagmara Lewicka, Katarzyna Krot
6. Problemy zadłużenia sektora finansów publicznych w warunkach gospodarki globalnej (na przykładzie wybranych krajów UE) / Public finance sector debt problems in the global economy (exemplified by selected EU states)
Danuta Mierzwa
7. Założenia metodyczne badania strategii realcyjnych i konfiguracji w sieci dostaw / Methodical assumptions for examining relation strategies and configuration in supply network
Wojciech Pająk
8. Metaforyzowanie w zarządzaniu / Using metaphors in management
Leszek Panasiewicz
9. Dynamiczna zdolność innowacyjna – wybrane zagadnienia / Dynamic innovative capablity – selected issues
Edward Stawasz
10. System ustalania kryteriów oceny w modelu doboru metod rozwiązywania problemów zarządzania / System of determining evaluation criteria in the model of method selection for solving management problems
Marek Szarucki
11. Zarządzanie efektywnością pracownika. Perspektywa strategiczna / Employee performance management. Strategic viewpoint
Wojciech Ulrych
Najnowsze pozycje
-
Zarządzanie efektywnością pracownika. Perspektywa strategiczna
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)Artykuł prezentuje koncepcję zarządzania efektywnością pracowników (ZEP; ang, Employee Performance Management) jako centralny element zarządzania zasobami ludzkimi. Szczególną uwagę zwrócono na strategiczny wymiar prezentowanej ... -
System ustalania kryteriów oceny w modelu doboru metod rozwiązywania problemów zarządzania
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)Podejmowanie decyzji oraz dokonywanie różnego rodzaju ocen stanowi nieodłączny element pracy na stanowisku kierowniczym. W tym celu, decydent ustala kryteria, na podstawie których przeprowadzona zostanie ocena badanego ... -
Dynamiczna zdolność innowacyjna – wybrane zagadnienia
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)Prezentowany artykuł poświęcony jest przeglądowi literatury naukowej dotyczącej pojęć i obszarów oraz specyfiki dynamicznej zdolności innowacyjnej przedsiębiorstw. Artykuł omawia w pierwszej części pojęcie oraz ... -
Metaforyzowanie w zarządzaniu
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)Artykuł omawia role i funkcje metafor w teorii i praktyce zarządzania. Omówione zostały role dwóch podstawowych rodzajów metafor – retorycznej i poznawczej. Wyróżniono również cztery funkcje metafor w zarządzaniu. Konkluzją ... -
Założenia metodyczne badania strategii realcyjnych i konfiguracji w sieci dostaw
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)Sieci dostaw, jako szczególny rodzaj organizacji sieciowych, są w ostatnich latach w centrum uwagi teoretyków i praktyków zajmujących się zarządzaniem. Wśród przyczyn powstawania sieci dostaw można wymienić przede ... -
Problemy zadłużenia sektora finansów publicznych w warunkach gospodarki globalnej (na przykładzie wybranych krajów UE)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)W artykule Autorka przedstawia w jaki sposób światowy kryzys finansowy wypłynął na gospodarkę wybranych krajów UE. Wskaźniki syntetyczne, które wykorzystano w badaniach to: wzrost PKB, zadłużenie sektora finansów ... -
Zaufanie organizacyjne jako czynnik kreujący proinnowacyjny klimat w organizacji
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)Artykuł przedstawia zagadnienia związane ze znaczeniem zaufania jako czynnika wspierającego postawy proinnowacyjne w organizacji. Wskazuje związki pomiędzy różnymi wymiarami zaufania, a kulturą wspierającą innowacyjność i ... -
Ocena pozycji rynkowej marek podczas realizacji strategii co-brandingu
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)W warunkach współczesnego rynku, marka jest punktem odniesienia, umożliwiającym konsumentowi ocenę zarówno materialnych cech produktu, jak i fundamentalnych niematerialnych wartości związanych z marką. W artykule przedstawiono ... -
Miejsce modelu biznesu w zarządzaniu strategicznym – podejście przedsiębiorcze
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)Wpisując się w aktualny nurt dyskursu naukowego na wstępie pracy postawiono problem miejsca modelu biznesu w zarządzaniu strategicznym. Dążenie do rozwiązania tego problemu oparto na podejściu przedsiębiorczym, wspartym ... -
Założenia metodyczne audytu technologicznego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)Znaczenie technologii dla długookresowego rozwoju przedsiębiorstw jest niepodważalne. Zarządzanie technologią w sposób pro aktywny, pozwala przedsiębiorstwom na osiągnięcie przewagi konkurencyjnej. W związku z tym, ... -
Metodologiczne aspekty zarządzania – wybrane zagadnienia
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)