Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSzews, Przemysław
dc.date.accessioned2015-10-08T17:35:44Z
dc.date.available2015-10-08T17:35:44Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1505-9057
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/12290
dc.description.abstractThe article discusses aspects of network-based local radio using the example of Radio Eska Lodz. The author responds to questions about whether a commercial network radio station can fulfill the functions of local radio and on what this locality is actually based. In this respect, Radio Eska Lodz is characterized as part of the most popular commercial radio network in Poland. The introduction focuses on the process of transformation that local radio stations are undergoing, along with its genesis. The author then considers whether the radio station described is fulfilling the goals of local radio and how it looks in comparison to other cities.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica;3
dc.subjectlocal radiopl_PL
dc.subjectregional mediapl_PL
dc.subjectcommercial radiopl_PL
dc.titleRadio Eska Łódź, czyli lokalne radio sieciowepl_PL
dc.title.alternativeRadio Eska Lodz, Commercial Radio As a Local Radiopl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2015pl_PL
dc.page.number[67]-75pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej; 90-236 Łódź, ul. Pomorska 171/173.pl_PL
dc.identifier.eissn2353-1908
dc.contributor.authorBiographicalnotePrzemysław Szews – doktorant w Katedrze Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Łódzkiego. Zainteresowania badawcze koncentruje wokół nowych mediów, dziennikarstwa sportowego i dziennikarstwa danych wraz z ich wizualizacją w mediach. Założyciel i przewodniczący Koła Dziennikarstwa Sportowego.pl_PL
dc.referencesBeliczyński J., Rozwój radia w Polsce w latach 1989–2009, [w:] Radio i gazety. Transformacja polskich mediów regionalnych po 1989 roku, pod. K. Wolny-Zmorzyński i in., Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2010.pl_PL
dc.referencesBraun J., Media lokalne i regionalne wobec procesów koncentracji rynku, [w:] Media lokalne w świecie wolności i ograniczeń, red. I. Borkowski, A. Woźny, Arboretum, Wrocław 2003.pl_PL
dc.referencesCzarnek P., Oferta rozrywkowa stacji radiowych w internecie na przykładzie Radia Eska, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica” 2013, nr 2, s. 211–221.pl_PL
dc.referencesEuropean Broadcasting Union, Public Radio and New Media Platforms, SIS, Genewa 2011.pl_PL
dc.referencesKowalczyk R., Media lokalne w Polsce, Wydawnictwo Naukowe Contact, Poznań 2008.pl_PL
dc.referencesKurdupski M., RMF FM, Radio ZET i Eska mają najwięcej słuchaczy z wykształceniem podstawowym, http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rmf-fm-radio-zet-i-eska-maja-najwiecej-slucha-czy-z-wyksztalceniem-podstawowym-raport [dostęp: 5.09.2014].pl_PL
dc.referencesLenart G., Rozwój i działalność stacji radiowych w Łodzi, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Geographica Socio-Oeconomica” 2009, nr 10, s. 99–123.pl_PL
dc.referencesSkoczek T., Regionalne i lokalne media elektroniczne, Mazowiecka Oficyna Wydawnicza, Warszawa 2007.pl_PL
dc.contributor.authorEmailp.szews@uni.lodz.plpl_PL
dc.relation.volume29pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord