Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorGrzegorzewski, Krzysztof
dc.date.accessioned2017-05-16T09:30:32Z
dc.date.available2017-05-16T09:30:32Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1505-9057
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/21573
dc.description.abstractThe paper is dedicated to Hi-Fi magazines. The author offers a stylistic analysis of selected texts taken from “Hi-FI i Muzyka” (magazines from the 2012-2014 period), focused on specific types of columns: tests of audio equipment (amplifiers, CD players, gramophones, loudspeakers, etc). The article contains a short description of the magazine and its content, then author has suggested stylistic tools for describing sound (ordered in categories) and offered an analysis with citations.en_GB
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica;2
dc.subjectjournalismen_GB
dc.subjectmusicen_GB
dc.subjectmagazinesen_GB
dc.subjectspecialist pressen_GB
dc.subjecthi-fien_GB
dc.subjectaudioen_GB
dc.subjectrhetoricen_GB
dc.subjectstylisticsen_GB
dc.subjectpersuasionen_GB
dc.titleOpowieści o brzmieniu – o stylu i retoryce w opisach sprzętu audio na łamach czasopisma „Hi-Fi i Muzyka”pl_PL
dc.title.alternativeStories about sound. Style and rhetoric in the descriptions of audio equipment in the periodical "Hi-FI i Muzyka"en_GB
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number[119]-130
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, 90-236 Łódź, ul. Pomorska 171/173
dc.identifier.eissn2353-1908
dc.referencesĆwiczenia z retoryki, red. M. Barłowska, A. Budzyńska-Daca, M. Załęska, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.en_GB
dc.referencesHabrajska G., Nakłanianie, perswazja, manipulacja językowa, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica” 2005, t. 7, cz. 2, s. 91–125.en_GB
dc.referencesKorolko M., Przekonuj i daj się przekonać. Dialektyka, retoryka i erystyka z ćwiczeniami, Naukowe Wydawnictwo Piotrkowskie, Piotrków Trybunalski 2003.en_GB
dc.referencesLakoff G., Johnson M., Metafory w naszym życiu, tłum. T. Krzeszowski, PIW, Warszawa 1988.en_GB
dc.referencesLichański J.Z., Retoryka a/i media: próba określenia pól wspólnych, [w]: Styl – dyskurs – media, red. B. Bogołębska, M. Worsowicz, Wydawnictwo UŁ, Łódź 2010, s. 383–395.en_GB
dc.referencesMikosz J., Segmentacja polskiej prasy muzycznej, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica” 2012, nr 3, s. 147–161.en_GB
dc.referencesOżóg K., Język w służbie polityki. Językowy kształt kampanii wyborczych, Wydawnictwo URz, Rzeszów 2004.en_GB
dc.referencesWojtak M., Gatunki prasowe, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2004;en_GB
dc.referencesWolny-Zmorzyński K., Kaliszewski A., Furman W, Gatunki dziennikarskie. Teoria, praktyka, język, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006.en_GB
dc.contributor.authorEmailkrzysztof.grzegorzewski@uni.lodz.pl
dc.identifier.doi10.18778/1505-9057.32.10
dc.relation.volume32pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord