Tożsamość i uczenie się biograficzne w wikiświecie
Streszczenie
Autorka przedstawia konsekwencje gwałtownie dokonujących się zmian społeczno- technicznych, powstanie społeczeństwa sieciowego i wpływ tych zjawisk na tożsamość oraz biografię. Przedstawia „dzieci sieci” – młodych dorosłych w przenikającym się świecie off/online. Pokazuje narzędzia i środki tworzenia biografii sieciowej oraz niepokojące konsekwencje, z których nie zawsze zdajemy sobie sprawę. Podejmuje próbę zdefiniowania biografii sieciowej; stawia pytania dotyczące dualizmu biografii on i offline oraz wyzwań, jakie stoją przed uczeniem się biograficznym we współczesnym świecie. The author discusses the consequences of rapid, socio-technical changes, the rise of social network and the impact of these phenomena on biography and identity. Discusses „children of network” – young adults in interpenetrating off/online worlds. Describes the tools that create network biography and it’s distressing consequences, which we are not always aware of. Attempts to define the network biography and its fundamental characteristics, raises questions about the duality of the on-and-offline biography, challenges facing biographical learning in the modern world.
Collections
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: