dc.contributor.author | Macuga, Karolina | |
dc.contributor.author | Kowalczyk, Anna | |
dc.contributor.author | Walęciak, Maja | |
dc.contributor.editor | Wiśniewska-Kin, Monika | |
dc.contributor.editor | Bonar, Jolanta | |
dc.contributor.editor | Buła, Anna | |
dc.date.accessioned | 2023-05-08T10:12:13Z | |
dc.date.available | 2023-05-08T10:12:13Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Macuga K., Kowalczyk A., Walęciak M., Wspomaganie rozwoju zmysłów dziecka – ścieżka sensoryczna, [w:] Horyzonty dziecięcych znaczeń. Granice – rozpoznania – perspektywy, M. Wiśniewska-Kin, J. Bonar, A. Buła (red.), WUŁ, Łódź 2019, https://doi.org/10.18778/8142-231-4.12 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8142-231-4 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/46973 | |
dc.description.abstract | Obecnie w edukacji poszukuje się nowatorskich rozwiązań organizacyjnych i metodycznych,
które skutecznie wspierają rozwój potencjalnych zdolności dziecka.
Ich podstawą staje się indywidualizacja pracy z dzieckiem. Dostosowywanie procesu
kształcenia do potrzeb i możliwości dziecka sprzyja bowiem jego udziałowi
w badaniu i odkrywaniu otaczającej rzeczywistości. Daje to także możliwość samodzielnego
zdobywania przez młodego człowieka nowych doświadczeń i umiejętności,
które determinują funkcjonowanie dziecka w późniejszych okresach,
mają wpływ na jego wyniki w nauce, relacje z otoczeniem oraz postrzeganie własnej
osoby. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Horyzonty dziecięcych znaczeń. Granice – rozpoznania – perspektywy; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | rozwój zmysłów dziecka | pl_PL |
dc.subject | uczenie się dzieci | pl_PL |
dc.subject | rozumienie rozwoju | pl_PL |
dc.title | Wspomaganie rozwoju zmysłów dziecka – ścieżka sensoryczna | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.page.number | 169-178 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Przedszkole Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Przedszkole Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Przedszkole Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8142-232-1 | |
dc.references | Dudkiewicz M. (2011), Metodologiczny kontekst badań aktywizujących, „Animacja Życia Publicznego. Analizy i Rekomendacje” nr 2 (5), s. 192–203. | pl_PL |
dc.references | Emmons P. G., Anderson L. (2005), Dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej, Liber, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Gołębniak B. D. (2013), Edukacyjne badania w działaniu – między akademicką legitymizacją a realizacyjnymi uproszczeniami, [w:] Edukacyjne badania w działaniu, red. B. D. Gołębniak, H. Cervinkowa, Wydawnictwo Naukowe „Scholar”, Warszawa, s. 51–75. | pl_PL |
dc.references | Harwas-Napierała B., Trempała J. (2009), Psychologia rozwoju człowieka. Charakterystyka okresów życia człowieka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Integracja sensoryczna – metodyka diagnozy i terapii (2018), http://www.pstis.pl (dostęp: 10.04.2017). | pl_PL |
dc.references | Montessori M. (2005), Domy dziecięce, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Płóciennik E. (2013), Edukacja dla mądrości we współczesnej edukacji – propozycje rozwiązań metodycznych, [w:] Poznać – zrozumieć – doświadczyć. Konstruowanie wiedzy nauczyciela wczesnej edukacji, red. J. Bonar, A. Buła, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków, s. 63–80. | pl_PL |
dc.references | Przedszkole Uniwersytetu Łódzkiego (2017), www.przedszkole.uni.lodz.pl (dostęp: 10.05.2017). | pl_PL |
dc.references | Przetacznik-Gierowska M. (2004), Psychologia rozwoju człowieka. Rozwój funkcji psychicznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Przyrowski Z. (2004), Terapia integracji sensorycznej, „Bliżej Przedszkola. Wychowanie i Edukacja” nr 6, s. 12–16. | pl_PL |
dc.references | Steenberg U. (2003), Pedagogika Marii Montessori w przedszkolu, Wydawnictwo Jedność Herder, Kielce. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8142-231-4.12 | |