Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMacuga, Karolina
dc.contributor.authorKowalczyk, Anna
dc.contributor.authorWalęciak, Maja
dc.contributor.editorWiśniewska-Kin, Monika
dc.contributor.editorBonar, Jolanta
dc.contributor.editorBuła, Anna
dc.date.accessioned2023-05-08T10:12:13Z
dc.date.available2023-05-08T10:12:13Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationMacuga K., Kowalczyk A., Walęciak M., Wspomaganie rozwoju zmysłów dziecka – ścieżka sensoryczna, [w:] Horyzonty dziecięcych znaczeń. Granice – rozpoznania – perspektywy, M. Wiśniewska-Kin, J. Bonar, A. Buła (red.), WUŁ, Łódź 2019, https://doi.org/10.18778/8142-231-4.12pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8142-231-4
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/46973
dc.description.abstractObecnie w edukacji poszukuje się nowatorskich rozwiązań organizacyjnych i metodycznych, które skutecznie wspierają rozwój potencjalnych zdolności dziecka. Ich podstawą staje się indywidualizacja pracy z dzieckiem. Dostosowywanie procesu kształcenia do potrzeb i możliwości dziecka sprzyja bowiem jego udziałowi w badaniu i odkrywaniu otaczającej rzeczywistości. Daje to także możliwość samodzielnego zdobywania przez młodego człowieka nowych doświadczeń i umiejętności, które determinują funkcjonowanie dziecka w późniejszych okresach, mają wpływ na jego wyniki w nauce, relacje z otoczeniem oraz postrzeganie własnej osoby.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofHoryzonty dziecięcych znaczeń. Granice – rozpoznania – perspektywy;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectrozwój zmysłów dzieckapl_PL
dc.subjectuczenie się dziecipl_PL
dc.subjectrozumienie rozwojupl_PL
dc.titleWspomaganie rozwoju zmysłów dziecka – ścieżka sensorycznapl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number169-178pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationPrzedszkole Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.contributor.authorAffiliationPrzedszkole Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.contributor.authorAffiliationPrzedszkole Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8142-232-1
dc.referencesDudkiewicz M. (2011), Metodologiczny kontekst badań aktywizujących, „Animacja Życia Publicznego. Analizy i Rekomendacje” nr 2 (5), s. 192–203.pl_PL
dc.referencesEmmons P. G., Anderson L. (2005), Dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej, Liber, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGołębniak B. D. (2013), Edukacyjne badania w działaniu – między akademicką legitymizacją a realizacyjnymi uproszczeniami, [w:] Edukacyjne badania w działaniu, red. B. D. Gołębniak, H. Cervinkowa, Wydawnictwo Naukowe „Scholar”, Warszawa, s. 51–75.pl_PL
dc.referencesHarwas-Napierała B., Trempała J. (2009), Psychologia rozwoju człowieka. Charakterystyka okresów życia człowieka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesIntegracja sensoryczna – metodyka diagnozy i terapii (2018), http://www.pstis.pl (dostęp: 10.04.2017).pl_PL
dc.referencesMontessori M. (2005), Domy dziecięce, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPłóciennik E. (2013), Edukacja dla mądrości we współczesnej edukacji – propozycje rozwiązań metodycznych, [w:] Poznać – zrozumieć – doświadczyć. Konstruowanie wiedzy nauczyciela wczesnej edukacji, red. J. Bonar, A. Buła, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków, s. 63–80.pl_PL
dc.referencesPrzedszkole Uniwersytetu Łódzkiego (2017), www.przedszkole.uni.lodz.pl (dostęp: 10.05.2017).pl_PL
dc.referencesPrzetacznik-Gierowska M. (2004), Psychologia rozwoju człowieka. Rozwój funkcji psychicznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPrzyrowski Z. (2004), Terapia integracji sensorycznej, „Bliżej Przedszkola. Wychowanie i Edukacja” nr 6, s. 12–16.pl_PL
dc.referencesSteenberg U. (2003), Pedagogika Marii Montessori w przedszkolu, Wydawnictwo Jedność Herder, Kielce.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8142-231-4.12


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe