Przeglądaj według

 


SPIS TREŚCI

1.Cele i kierunki rozwoju glottodydaktyki polonistycznej – rozważania na koniec 2023 roku
Michalina Biernacka, Beata Grochala
2.Cele uczenia się i nauczania języka polskiego jako obcego na studiach polskich dla cudzoziemców. Analiza potrzeb językowych studentów i implikacje dydaktyczne
Dominika Bucko, Marzena Wawrzeń
3.Studia polskie z językiem angielskim na Uniwersytecie Łódzkim – interwencja kryzysowa czy pomysł na przyszłość?
Beata Grochala
4.Rola nauczyciela języka w kształtowaniu kompetencji socjokulturowej obcokrajowców w kraju docelowym (na przykładzie chińskich polonistów studiujących w Polsce)
Emilia Kubicka, Filip Olkiewicz, Małgorzata Berend
5.Glottodydaktyczna świadomość lingwistyczna nauczycieli szkół publicznych uczących osoby z doświadczeniem migracji
Mateusz Gaze
6.W kierunku rozumienia struktury języka, czyli po co i jak kształtować świadomość morfologiczną chińskojęzycznych studentów uczących się języka polskiego
Iwona Kaproń-Charzyńska
7.Analiza wskaźników kompetencji fonologicznej w odniesieniu do propozycji zawartej w "CEFR Companion Volume" (2020)
Adriana Prizel-Kania
8.Realizacje grafemów "ą" i "ę" w piśmie Polaków i cudzoziemców uczących się języka polskiego jako drugiego (na przykładzie studentów z Ukrainy)
Iwona Dembowska-Wosik
9.Bez gramatyki nie można być szczęśliwym, czyli o warunkach niezbędnych do osiągnięcia „stanu przepływu” w kontekście glottodydaktyki polonistycznej
Beata Terka
10.Streszczenie jako gatunek wypowiedzi w glottodydaktyce polonistycznej
Anna Dunin-Dudkowska
11.Uczenie się języka polskiego z wykorzystaniem Duolingo przez tajwańską studentkę – strategie nauki i przydatność aplikacji
Natalia Tsai
12.Wybrane aspekty pisania w percepcji i doświadczeniach uczących się języka polskiego jako obcego na poziomie B2 (na podstawie badania ankietowego)
Małgorzata Banach
13."Gamifikacja", "grywalizacja" czy "gryfikacja" – aktywizacja uczniów podczas zajęć zdalnych
Paulina Kaźmierczak
14.Działania mediacyjne w certyfikacji znajomości języka polskiego jako obcego. Czas na (r)ewolucję
Iwona Janowska
15.Nauka języka polskiego poprzez działania projektowe (na podstawie projektu „Polskie Cztery Pory Roku w Charkowie”)
Sofiia Butko, Małgorzata Gębka-Wolak
16.Działania mediacyjne przeznaczone dla poziomu C1 – implikacje praktyczne
Anna Rabczuk
17.Rozwijanie działań mediacyjnych od poziomu podstawowego – na przykładzie kursu języka polskiego jako obcego dla studentów stomatologii
Michalina Beata Biernacka
18.Kompetencje uczniów w zakresie języka polskiego jako odziedziczonego i jako ojczystego w ujęciu komparatywnym – podsumowanie projektu badawczego
Ewa Lipińska, Anna Seretny
19.Nauczyciele przyrody a język edukacji szkolnej (JES – Przyroda). Świadomość językowa i strategie dydaktyczne
Katarzyna Chamienia
20.Jak logopeda może wspomagać rozwój kompetencji językowych i komunikacyjnych dziecka uczącego się jpjo/jpj2 (w odniesieniu do dzieci z Ukrainy)
Renata Marciniak-Firadza
21.Świadomość logopedów w zakresie glottodydaktycznej perspektywy kształcenia językowego dzieci z doświadczeniem migracji
Rafał Młyński
22.Dzienniki czasu wojny studentów z Ukrainy. Próba memoryzacji świata i siebie
Grażyna Zarzycka
23."Bóg, honor, ojczyzna"? O stosunku Polaków do państwa i narodu w polskich i słoweńskich badaniach ankietowych
Maria Wacławek, Maria Wtorkowska
24.Językowy obraz "wolności" w wypowiedziach polskich i ukraińskich studentów
Anna Sokół-Klein
25.Co było pierwsze – jajko czy kura, czyli rozważania chronologiczne nad początkami nauczania języka polskiego jako obcego w Łodzi i Warszawie
Piotr Kajak

Najnowsze pozycje

Pokaż więcej...