Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMüller, Hubertus
dc.date.accessioned2015-02-07T07:07:19Z
dc.date.available2015-02-07T07:07:19Z
dc.date.issued1988
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/6582
dc.description.abstractPionowe zarządzanie marketingowe jest rozumiane jako systematyczne i zorientowane na cel przedsiębiorstwa koordynowanie działalności marketingowej podmiotów, znajdujących się na rożnych poziomach rynku. Siła przetargowa tych podmiotów, a także relacje zachodzące między nimi istotnie się zmieniły. Handel staje się wiodącym uczestnikiem kanału rynkowego i zaczyna odgrywać dominującą rolę w procesie integracji wertykalnej. Równocześnie konflikty między uczestnikami kanału rynkowego, wywołujące skłonność do sprzecznych ich zachowań, ulegają nasileniu. Wynika to w części z wzrastającego znaczenia handlu i zmian relacji między siłą przetargową poszczególnych uczestników kanału rynkowego. Przedstawiono dziedziny i przyczyny występowania najczęstszych konfliktów, podając ich typologię z uwzględnieniem przeciwstawnych dążeń producentów i handlu. Na tym tle, przyjmując rożne kryteria klasyfikacyjne, wyróżniono 5 podstawowych typów zarządzania marketingowego. Wykorzystano materiał empiryczny odnoszący się do rożnych form integracji wertykalnej między handlem a przemysłem w RFN.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 dofinansowane zostało ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica;85
dc.titleVertical Marketing Management in Marketing Channels (Conflict and Power Problems)pl_PL
dc.title.alternativePionowe zarządzanie marketingowe w kanałach rynkowych (problem konfliktu i siły przetargowej)pl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number161-174pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationJustus Liebig University in Giessenpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord