Conditions of Utilization of Distribution Channels in the Company Strategy (Case Study of the Clothing Market)
Streszczenie
Celem artykułu jest próba oceny funkcjonowania kanałów dystrybucji produktów
konsumpcyjnych oraz strumieni przepływów tych kanałów a w szczególności
strumienia informacji, negocjacji i fizycznego ruchu produktów. Jego tezą
stanowi stwierdzenie, iż zunifikowany charakter kanałów dystrybucji utrudnia
zdolności dostosowawcze tych kanałów do potrzeb wynikających z cech produktu i segmentu obsługiwanego rynku. Pod uwagę wzięto rynek odzieżowy. Rozważanie
oparto o badania przeprowadzone w 8 przedsiębiorstwach produkcyjnych
o zróżnicowanej strukturze asortymentowej, sformułowano zasady, którym powinna
odpowiadać struktura kanałów rynkowych na omawianym rynku oraz
wnioski odnoszące się do zwiększenia możliwości wykorzystania kanałów dystrybucji w strategii przedsiębiorstw.
Collections