Wyświetlanie pozycji 1-20 z 28

    • Merchant Wholesaling in the United States 

      Lopata, Richard (Uniwersytet Łódzki, 1982)
      W artykule omówiono podstawowe zmiany zachodzące w sferze handlu hurtowego w USA oraz przedstawiono stan obecny i perspektywy jego rozwoju na rynku amerykańskim. Podana została interpretacja pojęcia „handel hurtowy” oraz. ...
    • Possibilities for Application of Franchising in Centrally Planned Economy — Case Study of Poland 

      Guzek, Elżbieta; Domański, Tomasz (Uniwersytet Łódzki, 1982)
      Opracowanie dotyczy możliwości aplikacji franchisingu w systemie gospodarki planowej. Autorzy scharakteryzowali podstawowe zasady tworzenia powiązań typu franchisingowego, wskazali na dotychczasowe formy stosowania ...
    • Channels of Distribution in a Developing Country: The Case of Turkey 

      Kurtulus, Kemal (Uniwersytet Łódzki, 1982)
      W oparciu o podstawowe dane dotyczące gospodarki tureckiej, autor dokonał charakterystyki kanałów w systemie dystrybucji w Turcji. Podkreślając złożoność i kompleksowość tej problematyki, autor omówił zmiany w kanałach ...
    • Shortening the Way of Goods in the Hungarian Home Trade 

      Lengyel, Emöke (Uniwersytet Łódzki, 1982)
      Biorąc za punkt wyjścia racjonalną tezę, że podstawowym celem systemu dystrybucji jest przemieszczenie dóbr od producenta do konsumenta przy najniższych kosztach i możliwie najkrótszą drogą, autorka dokonała w artykule analizy ...
    • The Problem of Obtaining Information on Distribution 

      Szabó, László (Uniwersytet Łódzki, 1982)
      Autor rozpoczyna artykuł od przedstawienia wyników badań dotyczących możliwości uzyskiwania informacji na temat dystrybucji w gospodarce węgierskiej oraz charakteryzuje podstawowe źródła informacji i przepływy ...
    • Consumer Behaviour, Shops and City Centres 

      Ruitenberg, A. A.; Tabak, A. M. (Uniwersytet Łódzki, 1982)
      W artykule zaprezentowano wyniki badań nad związkami istniejącymi między postępowaniem konsumenta a wielkością i rozmieszczeniem sieci handlowej w dużych centrach niektórych miast holenderskich (Rotterdam, Amsterdam, ...
    • Joint Ventures as a Positive Factor of Distribution of Polish Goods in Foreign Markets 

      Stalmaszczyk, Maciej (Uniwersytet Łódzki, 1982)
      Bardziej marketingowe podejście do rynków zagranicznych ze strony polskich producentów i eksporterów doprowadziło w ciągu ostatnich 8—10 lat do rozwoju j-v z udziałem polskiego kapitału. W przeprowadzonej analizie autor ...
    • Conditions of Utilization of Distribution Channels in the Company Strategy (Case Study of the Clothing Market) 

      Iwińska-Knop, Krystyna (Uniwersytet Łódzki, 1982)
      Celem artykułu jest próba oceny funkcjonowania kanałów dystrybucji produktów konsumpcyjnych oraz strumieni przepływów tych kanałów a w szczególności strumienia informacji, negocjacji i fizycznego ruchu produktów. Jego ...
    • Typology of Rural Areas as one of Prerequisites Determining Organization of Supply 

      Zrobek, Janusz (Uniwersytet Łódzki, 1982)
      Odmienność przestrzennych warunków działalności handlu wiejskiego zmusza do szukania możliwości wykazania zróżnicowania obszarów wiejskich w zakresie potrzeb ich mieszkańców w odniesieniu do obsługi handlowej. W celu ...
    • Notes on the Structural Changes of Distribution from Consumers Point of View 

      Salo, Martii (Uniwersytet Łódzki, 1982)
      Artykuł omawia przyczyny i kierunki ewolucji w systemie dystrybucji postępujące w wyniku zmian w rozmiarach i w strukturze produkcji i konsumpcji poszczególnych towarów. Na tym tle dokonana została analiza sytuacji ...
    • Co-Operation and Conflict in Distribution Channels 

      Rutkowski, Ireneusz (Uniwersytet Łódzki, 1982)
      W artykule poddano analizie zakres i formy współpracy przedsiębiorstw przemysłowych i handlowych w oparciu o przesłanki teoretyczne oraz na podstawie badań empirycznych przeprowadzonych w przedsiębiorstwach przemysłowych i ...
    • Systems of Steering the Market and Its Channels 

      Kramer, Teodor; Żabiński, Leszek (Uniwersytet Łódzki, 1982)
      W artykule autorzy skoncentrowali swoją uwagę nad systemem zarządzania i dystrybucji jako podstawowej determinanty kanałów rynkowych. Problem ten związany jest immanentnie z systemem sterowania rynkiem i jego kanałami. Autorzy ...
    • Export Promotion in the Context of the „NEW” Protectionism 

      Ratowska, Teresa (Uniwersytet Łódzki, 1982)
      Artykuł dotyczy bardzo aktualnego problemu całej gospodarki światowej i ekonomik poszczególnych krajów — tzn. systemów protekcji. Współczesny protekcjonizm nie ma wiele wspólnego z jego wydaniem klasycznym. Zmieniły ...
    • Evaluation of Retail System 

      Persson, Lars (Uniwersytet Łódzki, 1982)
      W artykule autor zaprezentował wyniki swoich badań poświęconych ocenie rozwoju szwedzkiego handlu detalicznego. Szczególnym przedmiotem zainteresowania autora był wpływ polityki finansowej państwa na kierunki rozwoju ...
    • Modified Economic-Financial System and Present Tasks of Foreign Trade 

      Świerkocki, Janusz (Uniwersytet Łódzki, 1982)
      W artykule omówiono główne zasady kierowania gospodarką i handlem zagranicznym wprowadzone w 1977 r. w zmodyfikowanym systemie WOG. Dokonano oceny tych zmian z punktu widzenia decentralizacji decyzji. Główny nacisk ...
    • Buying Behavior in Marketing Channels in the United States 

      Woodside, A. G. (Uniwersytet Łódzki, 1982)
      Analiza strategii zakupów dokonywanych przez pośredników wymaga odpowiedzi na pięć zasadniczych pytań: 1) Jakie są kryteria wyboru dostawców? 2) Jakie są kryteria doboru produktów? 3) Jak przebiega proces zakupu? 4) ...
    • Strategy of Selecting Target Segments Against the Background of Market Changes in P oland 

      Jaworska, Teresa (Uniwersytet Łódzki, 1982)
      W referacie omówiono możliwości wykorzystania koncepcji segmentacji rynku w warunkach gospodarki centralnie planowanej. W szczególności oceniono przydatność tej koncepcji dla organizacji kanałów dystrybucji. Wskazano na ...
    • Relationship Between Promotion and Distribution Channels 

      Witkowski, Janusz (Uniwersytet Łódzki, 1982)
      W artykule podjęto próbę przedstawienia zależności jakie zachodzą między poszczególnymi środkami promocji a funkcjonowaniem kanałów dystrybucji. Te zależności przedstawiono jako konsekwencję przywiązywania coraz większej ...
    • Marketing Decisions in Investment Processes and Their Influence on Distribution System 

      Banasiak, Andrzej (Uniwersytet Łódzki, 1982)
      Praca dotyczy badań związanych z marketingowym przygotowaniem procesów inwestycyjnych. Jest to stosunkowo nowy obszar badawczy marketingu nabierający szczególnego znaczenia w działalności inwestycyjno-produkcyjnej ...
    • Social and Economic Implications of the Change in the Distribution System in Finland 

      Piha, Kalevi (Uniwersytet Łódzki, 1982)
      W opracowaniu dokonano oceny wpływu zmian w systemie dystrybucji w Finlandii na społeczną i ekonomiczną pozycję konsumentów; przeanalizowano także rolę konsumentów jako element systemu dystrybucji. Zmiany w tym systemie ...