Wyświetlanie pozycji 1-20 z 28

    • Business Policy and Distribution 

      Zeller, Gyula (Uniwersytet Łódzki, 1982)
      Wychodząc z analizy polityki przedsiębiorstwa autor definiuje ją ostatecznie jako konkretny wyraz systemu celów, które przedsiębiorstwo zamierza osiągnąć, wyróżniając kilka tzw. subsfer polityki przedsiębiorstwa wliczając ...
    • Buying Behavior in Marketing Channels in the United States 

      Woodside, A. G. (Uniwersytet Łódzki, 1982)
      Analiza strategii zakupów dokonywanych przez pośredników wymaga odpowiedzi na pięć zasadniczych pytań: 1) Jakie są kryteria wyboru dostawców? 2) Jakie są kryteria doboru produktów? 3) Jak przebiega proces zakupu? 4) ...
    • Channels of Distribution in a Developing Country: The Case of Turkey 

      Kurtulus, Kemal (Uniwersytet Łódzki, 1982)
      W oparciu o podstawowe dane dotyczące gospodarki tureckiej, autor dokonał charakterystyki kanałów w systemie dystrybucji w Turcji. Podkreślając złożoność i kompleksowość tej problematyki, autor omówił zmiany w kanałach ...
    • Co-Operation and Conflict in Distribution Channels 

      Rutkowski, Ireneusz (Uniwersytet Łódzki, 1982)
      W artykule poddano analizie zakres i formy współpracy przedsiębiorstw przemysłowych i handlowych w oparciu o przesłanki teoretyczne oraz na podstawie badań empirycznych przeprowadzonych w przedsiębiorstwach przemysłowych i ...
    • Conditions of Utilization of Distribution Channels in the Company Strategy (Case Study of the Clothing Market) 

      Iwińska-Knop, Krystyna (Uniwersytet Łódzki, 1982)
      Celem artykułu jest próba oceny funkcjonowania kanałów dystrybucji produktów konsumpcyjnych oraz strumieni przepływów tych kanałów a w szczególności strumienia informacji, negocjacji i fizycznego ruchu produktów. Jego ...
    • Consumer Behaviour, Shops and City Centres 

      Ruitenberg, A. A.; Tabak, A. M. (Uniwersytet Łódzki, 1982)
      W artykule zaprezentowano wyniki badań nad związkami istniejącymi między postępowaniem konsumenta a wielkością i rozmieszczeniem sieci handlowej w dużych centrach niektórych miast holenderskich (Rotterdam, Amsterdam, ...
    • Distribution Channels as a Tool of Marketing Policy 

      Głowacki, Roman (Uniwersytet Łódzki, 1982)
      Wychodząc z analizy społecznego i ekonomicznego sensu dystrybucji i wszystkich użyteczności pojawiających się w tym procesie, autor dokonał szerokiego omówienia pojęcia kanału dystrybucji, jego roli a zwłaszcza wymogów ...
    • Distribution System of Agricultural Production Means and Services in Poland 

      Gregor, Bogdan ORCID (Uniwersytet Łódzki, 1982)
      W opracowaniu podjęto próbę oceny organizacji dystrybucji środków produkcji i usług dla rolnictwa. Na tej podstawie wskazano na możliwości i kierunki jej usprawnienia. Duży nacisk położono na problemy metodologiczne ...
    • Editorial Note/Nota redakcyjna 

      Dietl, Jerzy (Uniwersytet Łódzki, 1982)
    • Evaluation of Retail System 

      Persson, Lars (Uniwersytet Łódzki, 1982)
      W artykule autor zaprezentował wyniki swoich badań poświęconych ocenie rozwoju szwedzkiego handlu detalicznego. Szczególnym przedmiotem zainteresowania autora był wpływ polityki finansowej państwa na kierunki rozwoju ...
    • Export Promotion in the Context of the „NEW” Protectionism 

      Ratowska, Teresa (Uniwersytet Łódzki, 1982)
      Artykuł dotyczy bardzo aktualnego problemu całej gospodarki światowej i ekonomik poszczególnych krajów — tzn. systemów protekcji. Współczesny protekcjonizm nie ma wiele wspólnego z jego wydaniem klasycznym. Zmieniły ...
    • Factors Determining Co-Operation Between Some Socialist Countries in Production and Trade in Textile and Clothing Products 

      Miciński, Andrzej (Uniwersytet Łódzki, 1982)
      Artykuł stanowi raport z badań prowadzonych w Instytucie Obrotu Towarowego UŁ, które dotyczą przemysłów włókienniczego i odzieżowego Polski, Czechosłowacji, NRD i Węgier oraz wymiany międzynarodowej tych krajów w grupie ...
    • Foundations and Functioning Mechanism of Market Channels 

      Sztucki, Tadeusz (Uniwersytet Łódzki, 1982)
      Wychodząc z określonych przesłanek i regulatorów mechanizmu rynkowego w warunkach rynku sprzedawcy i rynku nabywcy autor skoncentrował w artykule swoją uwagę nad problematyką budowy struktury kanałów rynku oraz ...
    • Joint Ventures as a Positive Factor of Distribution of Polish Goods in Foreign Markets 

      Stalmaszczyk, Maciej (Uniwersytet Łódzki, 1982)
      Bardziej marketingowe podejście do rynków zagranicznych ze strony polskich producentów i eksporterów doprowadziło w ciągu ostatnich 8—10 lat do rozwoju j-v z udziałem polskiego kapitału. W przeprowadzonej analizie autor ...
    • Market Structure and Co-Operation of Economic Subject 

      Wrzosek, Wojciech (Uniwersytet Łódzki, 1982)
      W artykule skoncentrowano uwagę na trzech grupach problemów, a mianowicie: 1) podział pracy i współdziałanie podmiotów gospodarczych, 2) monopol i współdziałanie oraz 3) rynek sprzedawcy i współdziałanie. Autor dokonał ...
    • Marketing Decisions in Investment Processes and Their Influence on Distribution System 

      Banasiak, Andrzej (Uniwersytet Łódzki, 1982)
      Praca dotyczy badań związanych z marketingowym przygotowaniem procesów inwestycyjnych. Jest to stosunkowo nowy obszar badawczy marketingu nabierający szczególnego znaczenia w działalności inwestycyjno-produkcyjnej ...
    • Merchant Wholesaling in the United States 

      Lopata, Richard (Uniwersytet Łódzki, 1982)
      W artykule omówiono podstawowe zmiany zachodzące w sferze handlu hurtowego w USA oraz przedstawiono stan obecny i perspektywy jego rozwoju na rynku amerykańskim. Podana została interpretacja pojęcia „handel hurtowy” oraz. ...
    • Modified Economic-Financial System and Present Tasks of Foreign Trade 

      Świerkocki, Janusz (Uniwersytet Łódzki, 1982)
      W artykule omówiono główne zasady kierowania gospodarką i handlem zagranicznym wprowadzone w 1977 r. w zmodyfikowanym systemie WOG. Dokonano oceny tych zmian z punktu widzenia decentralizacji decyzji. Główny nacisk ...
    • Notes on the Structural Changes of Distribution from Consumers Point of View 

      Salo, Martii (Uniwersytet Łódzki, 1982)
      Artykuł omawia przyczyny i kierunki ewolucji w systemie dystrybucji postępujące w wyniku zmian w rozmiarach i w strukturze produkcji i konsumpcji poszczególnych towarów. Na tym tle dokonana została analiza sytuacji ...
    • Possibilities for Application of Franchising in Centrally Planned Economy — Case Study of Poland 

      Guzek, Elżbieta; Domański, Tomasz (Uniwersytet Łódzki, 1982)
      Opracowanie dotyczy możliwości aplikacji franchisingu w systemie gospodarki planowej. Autorzy scharakteryzowali podstawowe zasady tworzenia powiązań typu franchisingowego, wskazali na dotychczasowe formy stosowania ...