Show simple item record

dc.contributor.authorPich, Edgard
dc.date.accessioned2015-11-28T14:17:21Z
dc.date.available2015-11-28T14:17:21Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn1505-9065
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/14622
dc.description.abstractAutora interesują trzy momenty w refleksji nad literaturą: poglądy na temat poetów i poezji, zawarte w Księdze X Państwa Platona i ich późniejsze, często bardzo swobodne, interpretacje (Horacy i Boileau); koncepcja literatury ukształtowana w połowie XIX w.; wreszcie przyjęta od 1945 r. strategia nauczania języka francuskiego, polegająca na stopniowym redukowaniu znaczenia i liczby tekstów literackich. Opierając się na teoriach autor bada zależności między literaturą a społeczeństwem, jej funkcję edukacyjną i estetyczną, i dochodzi do wniosku, że na przestrzeni wieków dokonano stopniowej alienacji literatury na rzecz metaliteratury. Zdaniem autora w dzisiejszym świecie literatura pojmowana jako jakość sama w sobie ma o wiele niższą rangę niż powstające wokół niej opracowania historyczno-literackie.pl_PL
dc.language.isofrpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofActa Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Romanica;6
dc.titleLe poète funambule et le professeur de rhétońquepl_PL
dc.title.alternativePoeta-linoskoczek i nauczyciel retorykipl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.page.number5-18pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniversité de Lyonpl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record