dc.contributor.author | Pich, Edgard | |
dc.date.accessioned | 2015-11-28T14:17:21Z | |
dc.date.available | 2015-11-28T14:17:21Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.issn | 1505-9065 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/14622 | |
dc.description.abstract | Autora interesują trzy momenty w refleksji nad literaturą: poglądy na temat poetów i poezji, zawarte w Księdze X Państwa Platona i ich późniejsze, często bardzo swobodne, interpretacje
(Horacy i Boileau); koncepcja literatury ukształtowana w połowie XIX w.; wreszcie przyjęta od
1945 r. strategia nauczania języka francuskiego, polegająca na stopniowym redukowaniu znaczenia
i liczby tekstów literackich. Opierając się na teoriach autor bada zależności między literaturą
a społeczeństwem, jej funkcję edukacyjną i estetyczną, i dochodzi do wniosku, że na
przestrzeni wieków dokonano stopniowej alienacji literatury na rzecz metaliteratury. Zdaniem
autora w dzisiejszym świecie literatura pojmowana jako jakość sama w sobie ma o wiele niższą
rangę niż powstające wokół niej opracowania historyczno-literackie. | pl_PL |
dc.language.iso | fr | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Romanica;6 | |
dc.title | Le poète funambule et le professeur de rhétońque | pl_PL |
dc.title.alternative | Poeta-linoskoczek i nauczyciel retoryki | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.page.number | 5-18 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Université de Lyon | pl_PL |