Relacyjne determinanty poziomu zadowolenia pracowników z pracy
Streszczenie
W artykule przedstawiono zagadnienia związane z poziomem zadowoleniem pracowników
z pracy w konkretnej firmie w kontekście relacyjnym. Na podstawie wyników badań pierwotnych
stwierdzono, że poziom zadowolenia zależy przede wszystkim od sposobu traktowania
pracowników przez przełożonych. Relacje wertykalne mają zatem większe znaczenie
w odniesieniu do odczuwania zadowolenia niż relacje horyzontalne. Należy także podkreślić,
że oba typy relacji wewnątrzorganizacyjnych silniej determinują poziom zadowolenia niż relacje
zewnętrzne, które w hierarchii analizowanych determinant relacyjnych odgrywały relatywnie
najmniejszą rolę. In the article the problems of level of employees’ job contentment in the selected enterprise
are presented. Primary research findings show that the level of job contentment depends mainly
on how employees are treated by their supervisors. In the discussed context the vertical relations
are more important than horizontal ones. It should be underlined that both types of relations
are stronger determinants of level of employees’ job contentment than external relations which play
the minor role in this regard.
Collections