Badanie efektów modernizacji nauczania elektrochemii
Streszczenie
Nauczanie elektrochemii pełni obecnie funkcję oderwanego działu programowego,
obejmującego problemy przewodnictwa elektrycznego roztworów elektrolitów,
procesów zachodzących w ogniwach galwanicznych oraz wyjaśniania procesów
korozji. Wykazano, że elektrochemia na wszystkich poziomach kształcenia może
stanowić integralną część chemii ogólnej, w sensie określania kierunku reakcji
redoks przy wykorzystaniu wartości standardowych potencjałów redoks. Dotychczasowe
badania potwierdzają, że opracowany przez nas program wykształca
w młodzieży umiejętność korzystania z wartości potencjałów elektrodowych do
oceny zdolności różnych substancji do wzajemnego reagowania. Der Elektrochemieunterricht übt zur Zeit die Funktion eines getrennten Teiles des
Unterrichtsprogramms, das die Problematik der elektrischen Leitung von Elektrolytlösungen,
der Prozesse in den galvanischen Elementen und der Erklärung von Korrosionsprozessen
umfasst. Es wurde nachgewiesen, daß die Elektrochemie einen integralen Teil der allgemeinen
Chemie auf allen Unterrichtsniveaus bildet, im Sinne der Bestimmung von Richtung und
Mechanismen der Redoxreaktionen bei Ausnutzung von Standardwerten der Redoxpotentiale.
Die bisherigen Forschungen bestätigen, daß das von uns erarbeitete Programm bei der Jugend
die Fähigkeit zur Ausnutzung der Elektrodenpotentiale bei Feststellung der Tauglichkeit von
verschiedenen Substanzen zum gegenseitigen Reagieren bildet.
Collections