Show simple item record

dc.contributor.authorWasiak, Anna Maria
dc.contributor.authorJakuszewska, Maria
dc.date.accessioned2015-12-13T10:13:19Z
dc.date.available2015-12-13T10:13:19Z
dc.date.issued1995
dc.identifier.issn0208-6182
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/15486
dc.description.abstractNauczanie elektrochemii pełni obecnie funkcję oderwanego działu programowego, obejmującego problemy przewodnictwa elektrycznego roztworów elektrolitów, procesów zachodzących w ogniwach galwanicznych oraz wyjaśniania procesów korozji. Wykazano, że elektrochemia na wszystkich poziomach kształcenia może stanowić integralną część chemii ogólnej, w sensie określania kierunku reakcji redoks przy wykorzystaniu wartości standardowych potencjałów redoks. Dotychczasowe badania potwierdzają, że opracowany przez nas program wykształca w młodzieży umiejętność korzystania z wartości potencjałów elektrodowych do oceny zdolności różnych substancji do wzajemnego reagowania.pl_PL
dc.description.abstractDer Elektrochemieunterricht übt zur Zeit die Funktion eines getrennten Teiles des Unterrichtsprogramms, das die Problematik der elektrischen Leitung von Elektrolytlösungen, der Prozesse in den galvanischen Elementen und der Erklärung von Korrosionsprozessen umfasst. Es wurde nachgewiesen, daß die Elektrochemie einen integralen Teil der allgemeinen Chemie auf allen Unterrichtsniveaus bildet, im Sinne der Bestimmung von Richtung und Mechanismen der Redoxreaktionen bei Ausnutzung von Standardwerten der Redoxpotentiale. Die bisherigen Forschungen bestätigen, daß das von uns erarbeitete Programm bei der Jugend die Fähigkeit zur Ausnutzung der Elektrodenpotentiale bei Feststellung der Tauglichkeit von verschiedenen Substanzen zum gegenseitigen Reagieren bildet.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Chimica;11
dc.titleBadanie efektów modernizacji nauczania elektrochemiipl_PL
dc.title.alternativeForschungen von Effekten der Modernisierung des Elektrochemieunterrichtspl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1995pl_PL
dc.page.number123-127pl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record