Przeglądaj Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne 2017, Tom 4, Numer 1 według tytułu
Wyświetlanie pozycji 13-18 z 18
-
Uczenie się z własnej biografii jako egzemplifikacja biograficznego uczenia się
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)This article presents the results of the biographical research project titled “Learning from One’s Own Biography” conducted in the years 2008–2010. Learning from one’s own biography is an exemplification of biographical ... -
Udane procesy kształtowania w społeczeństwie sprzeczności. Możliwości oporu i rozsądku
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)The starting point of the analyses is the conviction that there is a connection between social relations and the possibilities of human formation. The author justifies this view by referring to the analyses of other ... -
W kręgu transgeneracyjnych biografii naukowych. Zaczynając od Heleny Radlińskiej i Kazimiery Zawistowicz-Adamskiej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)The article – focused on the exploration of the meanings of transgenerational scientific biographies – is a form of a dialogic conversation occurring between two members of the society of Łódź pedagogues. He – emerged in ... -
W podwojonym cieniu. Zapiski z etnografii życia
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)The paper is an attempt to present the idea of an ethnography of life understood as a formative narrative on the shaping of one’s identity diachronically as well as from the perspective of key metaphors penetrating the ... -
Zyskiwanie samowiedzy poznawczej jako proces edukacyjny
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)The article is an attempt to present the reflexive approach in its auto/biographic form. In this context, two representative reflexive essays featured in Volume 4 of the periodical “Educational Sciences. Interdisciplinary ... -
Łódzkie biograficzne konferencje andragogiczne
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)