red. Grażyna Zarzycka, Magdalena Karasek

SPIS TREŚCI

    WSTĘP

  1. Nowe wymiary glottodydaktyki: problemy nauczania stylistycznych i specjalistycznych odmian polszczyzny i innych języków oraz kształcenia dzieci i młodzieży
    Magdalena Karasek
  2. NAUCZANIE STYLÓW FUNKCJONALNYCH POLSZCZYZNY

  3. Charakterystyka stylu naukowego i terminów na tle wariantywności języka w kraju i za granicą
    Edyta Pałuszyńska
  4. Rola stylu naukowego i urzędowo-kancelaryjnego na kursie przygotowującym kandydatów do podjęcia studiów w Polsce
    Maria Czempka-Wewióra
  5. Cudzoziemiec w urzędzie. Elementy języka prawa i administracji publicznej w programach nauczania języka polskiego jako obcego
    Samanta Busiło
  6. Leksyka potoczna w podręczniku do nauki języka polskiego jako obcego Polski, krok po kroku (poziom A1) – wybrane zagadnienia w ujęciu statystycznym
    Konrad Kazimierz Szamryk
  7. Czy konstrukcje pytające w podręcznikach do nauczania języka polskiego jako obcego rejestrują najnowszy uzus polszczyzny potocznej?
    Rafał Maćkowiak
  8. O nauczaniu stylu potocznego na lekcjach języka polskiego jako obcego na poziomie podstawowym
    Justyna Sochacka
  9. Sztuka nawijki, czyli jak uczyć cudzoziemców polskiego slangu młodzieżowego
    Anna Rabczuk
  10. O leksyce nacechowanej stylistycznie w nauczaniu Białorusinów języka polskiego
    Radosław Kaleta
  11. KSZTAŁCENIE AKADEMICKIE, ZAWODOWE I BIZNESOWE

  12. Język polski w odmianie akademickiej. Propozycja programu kursu adresowanego do studentów zagranicznych przygotowujących się do studiów wyższych w Polsce
    Grażyna Zarzycka
  13. Leksyka w nauczaniu języka specjalistycznego – potrzeby akademickie a potrzeby zawodowe
    Anna Seretny
  14. Sylwetka uczącego się języka polskiego jako obcego dla celów biznesowych. Motywacje, problemy, potrzeby
    Ewa Komorowska
  15. Z problematyki tłumaczenia dokumentacji firmowej w nauczaniu języka bułgarskiego i polskiego jako obcego
    Steliana Aleksandrova
  16. Nauczanie angielskiej frazeologii lotniczej
    Anna Borowska
  17. Słownictwo specjalistyczne w nauczaniu języka słoweńskiego jako obcego na kierunku lingwistyka dla biznesu
    Katarzyna Bednarska
  18. Polszczyzna jako środowisko nauczania matematyki w świetle doświadczeń z pracy nad podręcznikiem dla cudzoziemców
    Grzegorz Rudziński
  19. Move beyond the text
    Urszula Swoboda-Rydz
  20. KSZTAŁCENIE DZIECI I MŁODZIEŻY

  21. Na przerwie i na lekcji – język specjalistyczny w edukacji dzieci i młodzieży z doświadczeniem migracyjnym
    Urszula Majcher-Legawiec
  22. Czytanie jako umiejętność kluczowa w nauce języka poprzez treść u dzieci dwujęzycznych
    Agnieszka Rabiej
  23. RECENZJE I SPRAWOZDANIA

  24. Seria podręczników do nauki specjalistycznego języka polskiego jako obcego pod red. Urszuli Sajkowskiej pt.: Edukacja – Praca – Integracja, Fundacja Języków Obcych Linguae Mundi, Warszawa 2014, w skład której wchodzą: 1. Agnieszka Wiśniewska, Anna Kokot, Marzena Jasnos, Samanta Busiło, Chcę pracować w Polsce, ss. 69 + nagrania na płycie CD; 2. Agnieszka Wiśniewska, Anna Mijas, Anna Kokot, Marzena Jasnos, Wybieram gastronomię, ss. 104 oraz nagrania na płycie CD; 3. Agnieszka Wiśniewska, Anna Mijas, Opiekuję się osobą starszą, ss. 100 oraz nagrania na płycie CD, ss. 100.
    Grażyna Zarzycka
  25. Tamara Czerkies, Bliżej tekstów, Wydawnictwo Hankuk Univeristy of Foreign Studies, Seul 2016, ss. 270
    Iwona Janowska
  26. Michalina Biernacka, Znajdź z polskim wspólny język. Fonetyka w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Poradnik metodyczny, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, ss. 239
    Beata Grochala
  27. Sprawozdanie z przebiegu państwowych egzaminów certyfikatowych z języka polskiego jako obcego organizowanych na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Łódzkiego
    Iwona Dembowska-Wosik

Recent Submissions

View more