Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorChlebus-Grudzień, Patrycja
dc.date.accessioned2018-09-17T09:22:53Z
dc.date.available2018-09-17T09:22:53Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn0867-5856
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/25672
dc.description.abstractDzięki rozwojowi mediów społecznościowych coraz popularniejsze staje się udostępnianie zdjęć, często w formie tzw. selfie. Zjawisko fotografowania samego siebie pojawiło się w instytucjach kultury, w tym także w muzeach. Placówki wypracowują różne strategie reagowania na fotografowanie się na tle eksponatów. W artykule dokonano analizy tych reakcji, a na ich podstawie wskazano zróżnicowane sposoby definiowania funkcji oraz roli współczesnego muzeum. Spróbowano także odpowiedzieć na pytanie, czy udostępnienie zdjęć przez zwiedzających jest elementem tworzenia ich własnego wizerunku (kultura narcyzmu), czy raczej interakcji z dziedzictwem, dialogu z prezentowanymi treściami (kultura remiksu).pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesTuryzm/Tourism;1
dc.subjectselfiepl_PL
dc.subjectmuzeumpl_PL
dc.subjectfotografia turystycznapl_PL
dc.subjectkultura narcyzmupl_PL
dc.subjectkultura remiksupl_PL
dc.titleSelfie w muzeum – określenie paradygmatów analizy zjawiska fotografowania (się) na wystawach muzealnychpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holderTourismpl_PL
dc.page.number[7]-13
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Jagielloński, Wydział Filozoficzny, Instytut Socjologii
dc.identifier.eissn2080-6922
dc.referencesBOGUNIA-BOROWSKA M., SZTOMPKA P. (red.), 2012, Fotospołeczeństwo. Antologia tekstów z socjologii wizualnej, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków.pl_PL
dc.referencesBOURDIEU P., 2012, Społeczna definicja fotografii, [w:] M. Bogunia-Borowska, P. Sztompka (red.), Fotospołeczeństwo. Antologia tekstów z socjologii wizualnej, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Kraków.pl_PL
dc.referencesDZIUBAN A., 2013, Gry z tożsamością. Tatuowanie ciała w indywidualizującym się społeczeństwie, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń.pl_PL
dc.referencesJACYNO M., 2007, Kultura indywidualizmu, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJENKINS H., 2007, Kultura konwergencji: zderzenie starych i nowych mediów, Wyd. Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKONECKI K., 2005, Wizualne wyobrażenia. Główne strategie badawcze w socjologii wizualnej a metodologia teorii ugruntowanej, „Przegląd Socjologii Jakościowej”, I, 1.pl_PL
dc.referencesMAŹNICA Ł., 2016, Selfie w muzeach – analiza zjawiska w kontekście działalności i roli społecznej muzeów, [w:] G. Stunża, K. Stachura (red.), Kultura od nowa. Badania – trendy – praktyka, Instytut Kultury Miejskiej, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesNACHER A., GULIK M., KAUCZ P., 2011, Post-teorie i re-praktyki. Wprowadzenie do remiksu, [w:] M. Gulik, P. Kaucz, L. Onak (red.), Remiks. Teorie i praktyki, Hub Wydawniczy Rozdzielczość Chleba, Kraków.pl_PL
dc.referencesPIEJKO M., 2008, Skarby pamięci. Socjologiczna analiza fotografii rodzinnej, „Przegląd Socjologii Jakościowej”, IV, 3.pl_PL
dc.referencesSONTAG S., 2017, O fotografii, Karakter, Kraków.pl_PL
dc.referencesSOULAGES F., 2005, Estetyka fotografii. Strata i zysk, Universitas, Kraków.pl_PL
dc.referencesSZPUNAR M., 2016, Kultura cyfrowego narcyzmu, Wyd. AGH, Kraków.pl_PL
dc.referencesWAGNER E., 2015, Selfie society: Narcissism and the celebration of mediocrity, Kindle Edition.pl_PL
dc.contributor.authorEmailpatrycja.chlebusgrudzien@gmail.com
dc.identifier.doi10.18778/0867-5856.28.1.01
dc.relation.volume28pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord