Show simple item record

dc.contributor.authorPrylińska, Monika
dc.date.accessioned2019-05-21T13:01:58Z
dc.date.available2019-05-21T13:01:58Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.issn0867-5856
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/28357
dc.description.abstractThe main aim of the article is to define the tourist image of Poland, stress its complexity and attempt to identify the stages which have led to the present image of foreign tourists. Three types of stereotypical image emerged during data analysis which led to the conclusion that due to a poorly selected tourist ‘offer', not answering the needs of EU tourist markets, not clearly identified with any tourist attraction, and with a negative, stereotypical image, Poland usually remains an unknown country. The article also presents the concept of 'tourist product selection' modelled on the demand of a given country and considers the promotion of those Polish attractions which could be of great interest to tourists, either as such attractions are not found in their own countries or because of a certain similarity enabling identification with them and comparison.pl_PL
dc.description.abstractGłównym celem artykułu jest zdefiniowanie wizerunku turystycznego Polski, podkreślenie jego złożoności i próba wydzielenia pewnych etapów, które doprowadziły do jego ukształtowania w świadomości współczesnych turystów. Trzy rodzaje stereotypowego wizerunku Polski, wyodrębnione podczas analizy danych, stały się podstawą do stwierdzenia, że poprzez źle dobraną, niezróżnicowaną na rynki turystyczne poszczególnych państw członkowskich UE ofertę turystyczną, Polska pozostaje w większości przypadków krajem nieznanym, nie identyfikowanym jednoznacznie z żadną dużą atrakcją turystyczną, krajem o negatywnym stereotypowym wizerunku turystycznym. W artykule przedstawiło także koncepcję doboru produktu turystycznego zgodnie z „zapotrzebowaniem” danego kraju, mając na uwadze możliwość promowania za granicą tych atrakcji Polski, które mogłyby spotkać się z dużym zainteresowaniem ze strony turystów ze względu na ich brak w kraju rodzimym lub Pewne podobieństwo skłaniające odbiorców do identyfikacji i porównań.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesTuryzm;1
dc.subjecttourist imagepl_PL
dc.subjectstereotypical imagepl_PL
dc.subjectpromoted imagepl_PL
dc.subjectactual imagepl_PL
dc.subjecttages in the creation of a tourist imagepl_PL
dc.subjecttourist productpl_PL
dc.subjectwizerunek turystycznypl_PL
dc.subjectwizerunek stereotypowypl_PL
dc.subjectwizerunek wypromowanypl_PL
dc.subjectwizerunek rzeczywistypl_PL
dc.subjectetapy kształtowania wizerunku turystycznegopl_PL
dc.subjectprodukt turystycznypl_PL
dc.titleCreating a Tourist Image for Poland for the European Unionpl_PL
dc.title.alternativeKształtowanie wizerunku turystycznego Polski w świadomości mieszkańców Unii Europejskiejpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number39-47pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationStudium Doktoranckie, Uniwersytet Łódzkipl_PL
dc.referencesBlalock H., 1977, Statystyka dla socjologów, Warszawapl_PL
dc.referencesKaczmarek J., Stasiak A., Włodarczyk B., 2002, Produkt turystyczny albo jak organizować poznawanie świata, Wyd. UL, Łódź.pl_PL
dc.referencesKopaliński W., 1999, Słownik wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych, WP, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMedlik S., 1995, Leksykon podróży turystyki hotelarstwa. PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMiddleton V. T. C., 1996, Marketing w turystyce. Polska Agencja Promocji Turystyki, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPrzecławski K.. 1973, Turystyka a wychowanie. Warszawa.pl_PL
dc.referencesWarszyńska J., Jackowski A., 1978, Podstawy geografii turyzmu, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.relation.volume14pl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record