Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorNowacki, Marek
dc.date.accessioned2019-10-06T09:43:46Z
dc.date.available2019-10-06T09:43:46Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn0867-5856
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/30325
dc.description.abstractCelem pracy jest zidentyfikowanie charakterystycznych elementów marek polskich miast oraz wskazanie podobieństw i różnic występujących pomiędzy nimi. Praca ma dać odpowiedź na następujące pytania badawcze: Które elementy w istotny sposób wpływają na odróżnianie marek badanych miast w recenzjach dostępnych online? Które z badanych miast są do siebie najbardziej zbliżone pod względem elementów marki, a które różnią się pod tym względem? Dane do analizy pobrano z serwisu TripAdvisor. Były to opinie dotyczące rejonów koncentracji ruchu turystycznego – starych rynków lub starych miast – pięciu polskich miast: Poznania, Wrocławia, Krakowa, Gdańska i Warszawy (N = 5125). Przeprowadzone analizy pozwoliły zidentyfikować unikatowe elementy marek badanych miast i wskazać podobieństwa oraz różnice występujące pomiędzy markami.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesTourism; 1
dc.subjectkapitał markipl_PL
dc.subjectdestynacjepl_PL
dc.subjectTripAdvisorpl_PL
dc.subjectText Miningpl_PL
dc.titleCharakterystyczne elementy marek polskich miast w recenzjach dostępnych onlinepl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number69-76
dc.contributor.authorAffiliationWyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, Wydział Finansów i Bankowości, Instytut Społeczno-Ekonomiczny
dc.identifier.eissn2080-6922
dc.referencesAaker, D.A. (2009). Managing brand equity. Capitalizing on the value of a brand name. New York: The Free Press.pl_PL
dc.referencesAllahyari, M., Pouriyeh, S., Assefi, M., Safaei, S., Trippe, E.D., Gutirrez, J.B., Kochut, K. (2017). A brief survey of Text Mining: classification, clustering and extraction techniques. Halifax: ArXiv e-prints, KDD Bigdas.pl_PL
dc.referencesBoo, S., Busser, J., Baloglu, S. (2009). A model of customer-based brand equity and its application to multiple destinations. Tourism Management, 30, 219–231.pl_PL
dc.referencesBrown, G., Getz, D. (2005). Linking wine preferences to the choice of wine tourism destinations. Journal of Travel Research, 43 (3), 266–276.pl_PL
dc.referencesBuhalis, D. (2000). Marketing the competitive destination of the future. Tourism Management, 21 (1), 97–116.pl_PL
dc.referencesCantallops, A.S., Salvi, F. (2014). New consumer behavior: A review of research on eWOM and hotels. International Journal of Hospitality Management, 36, 41–51.pl_PL
dc.referencesCasalo, L.V., Flavian, C., Guinaliu, M., Ekinci, Y. (2015). Do online hotel rating schemes influence booking behaviors? International Journal of Hospitality Management, 49, 28–36.pl_PL
dc.referencesFlorek, M. (2014). Kapitał marki miasta zorientowany na konsumenta. Źródła i pomiar. Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.pl_PL
dc.referencesHill, M.O. (1974). Correspondence analysis: A neglected multivariate method. Journal of the Royal Statistical Society. Series C (Applied Statistics), 23 (3), 340–354.pl_PL
dc.referencesJalilvand, M.R., Shekarchizadeh, S.S., Samiei, N. (2011). Electronic word-of-mouth: Challenges and opportunities. Procedia Computer Science, 3, 42–46.pl_PL
dc.referencesJalilvand, M.R. (2016). Word-of-mouth vs. mass media: Their contributions to destination image formation. Anatolia, 28 (2), 151–162.pl_PL
dc.referencesKeller, K.L. (1993). Conceptualizing, measuring and managing customer-based brand equity. Journal of Marketing, 57 (1), 1–22.pl_PL
dc.referencesKenneth, S., Bordens, K.S., Abbott, B.B. (2008). Research design and methods. A process approach. Wyd. 7. New York: McGraw-Hill.pl_PL
dc.referencesKladou, S., Mavragani, E. (2015). Assessing destination image: An online marketing approach and the case of TripAdvisor. Journal of Destination Marketing & Management, 4 (3), 187–193.pl_PL
dc.referencesKonecnik, M., Gartner, W. (2007). Customer-based brand equity for a destination. Annals of Tourism Research, 34 (2), 400–421.pl_PL
dc.referencesKotler, P. (1994). Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Warszawa: Gebethner & Ska.pl_PL
dc.referencesKotler, P.T., Bowen, J.T., Makens, J., Baloglu, S. (2017). Marketing for hospitality and tourism (7th Edition, Global Edition). Essex: Pearson.pl_PL
dc.referencesKuhzady, S., Ghasemi, V. (2019). Factors influencing customers’ satisfaction and dissatisfaction with hotels: A Text-Mining approach. Tourism Analysis, 24 (1), 69–79.pl_PL
dc.referencesLeicht, T. (2016). Establishing external validity for consumerbased place brand equity scales: Mission impossible or a matter of approach? W: T.C. Melewar, K. Dinnie, C. Fona, C. Dennis (red.). Conference proceedings of inaugural conference of the international place branding association (s. 248–256). London: Middlesex University.pl_PL
dc.referencesLiu, Y., Huangb, K., Bao, J., Chenc, K. (2019). Listen to the voices from home: An analysis of Chinese tourists’ sentiments regarding Australian destinations. Tourism Management, 71, 337–347.pl_PL
dc.referencesLucarelli, A. (2012). Unravelling the complexity of „city brand equity”: A three-dimensional framework. Journal of Place Management and Development, 5 (3), 231–252.pl_PL
dc.referencesNakaima, K., Marchiori, E., Cantoni, L. (2019). Identification of competing destination brand: The case of Okinawa island. W: J. Personen, J. Neidhardt (red.). Information and communication technologies in tourism (s. 172–183). Cham: Springer.pl_PL
dc.referencesNiezgoda, A. (2017). Rola doświadczeń i relacji z podróży w kształtowaniu wizerunku miejsca. Marketing i Zarządzanie, 1 (47), 221–228.pl_PL
dc.referencesNowacki, M. (2017). Atrakcje turystyczne światowych metropolii w opinii użytkowników TripAdvisora. Studia Periegetica, 3 (19), 23–41.pl_PL
dc.referencesNowacki, M. (2019). World cities’ image in TripAdvisor users’ reviews. e-Review of Tourism Research (eRTR), 16 (2/3), 146–155.pl_PL
dc.referencesPapadopoulos, N. (2004). Place branding: Evolution, meaning and implications. Place Branding, 1 (1), 36–49.pl_PL
dc.referencesPike, S. (2005), Tourism destination branding complexity. Journal of Product & Brand Management, 14 (4), 258–259.pl_PL
dc.referencesSimeon, M.I., Buonincontri, P., Cinquegrani, F., Martone, A. (2017). Exploring tourists’ cultural experiences in Naples through online reviews. Journal of Hospitality and Tourism Technology, 8 (2), 220–238.pl_PL
dc.referencesSmith, M., Sulyok, J., Jancsik, A., Puczkó, L., Kiss, K., Sziva, I., Papp-Váry, Á.F., Michalkó, G. (2018). Nomen est omen – tourist image of the Balkans. Hungarian Geographical Bulletin, 67 (2), 173–188.pl_PL
dc.referencesStanisz, A. (2007). Przystępny kurs statystyki z zastosowaniem STATISTICA PL na przykładach z medycyny. Tom 3: Analizy wielowymiarowe. Kraków: StatSoft.pl_PL
dc.referencesTamajón, L.G., Valiente, G.C. (2015). Barcelona seen through the eyes of TripAdvisor: Actors, typologies and components of destination image in social media platforms. Current Issues in Tourism, 20 (1), 33–37.pl_PL
dc.referencesTripAvisor. Pobrano z: https://tripadvisor.mediaroom.com/uk-about-us (18.02.2019).pl_PL
dc.referencesTripAvisor. Media Centre. Pobrano z: https://tripadvisor.co.uk-about-us (15.01.2019).pl_PL
dc.referencesWeb Scraper. Pobrano z: https://www.webscraper.io/ (17.01.2019).pl_PL
dc.referencesWikipedia. Pobrano z: https://pl.wikipedia.org/wiki/Web_2.0) (18.02.2019).pl_PL
dc.referencesWoodside, A.G., Cruickshank, B.F., Dehuang, N. (2007). Stories visitors tell about Italian cities as destination icons. Tourism Management, 28, 162–174.pl_PL
dc.contributor.authorEmailmarek.nowacki@wsb.poznan.pl
dc.identifier.doi10.18778/0867-5856.29.1.07
dc.relation.volume29pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord