Now showing items 1-6 of 6

    • Etyczne aspekty personalizowania treści w środowisku cyfrowym 

      Modrzejewska, Monika (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019-09-30)
      Nowadays, the Internet fulfils multiple functions: it supplies us with information and entertainment, and it is sometimes all the social life we have. Typing any phrase into Google – the most popular Internet search engine ...
    • Ekonomiczne i etyczne aspekty rozwoju ChRL w latach 1949–2018 

      Przybyciński, Tomasz (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019-09-30)
      Economic as well as ethical aspects of development are of great importance. In the last few decades, the People’s Republic of China (PRC) has tried to overcome economic backwardness. Under the leadership of the Communist ...
    • Relacje między etyką, prawem i ekonomią: analiza poglądów Adama Smitha 

      Rogowska, Beata (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019-09-30)
      Adam Smith is commonly viewed as the founding father of economics. This conviction stems from the publication of The Wealth of Nations in 1776. Smith’s works are chiefly examined in terms of economics. The discovery of ...
    • Sztuczna inteligencja a inteligencja moralna. Zagadnienia wstępne cybernetyki 

      Szulczewski, Grzegorz (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019-09-30)
      We live in a time when artificial intelligence is being used in more and more areas of our lives. Its use in the sphere of management has become a big problem. Should we comply with the judgments of the cold rationality ...
    • Etyczne aspekty zróżnicowania dochodów 

      Wyżnikiewicz, Bohdan (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019-09-30)
      Personal income differentiation (inequality) is widely observed. Various historical and cultural factors are responsible for this phenomenon. In the longer run, these factors lead to a log-normal distribution of income ...
    • Misselling jako nadużywanie zaufania klienta na rynku finansowym 

      Paduszyńska, Marta ORCID (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019-09-30)
      The amendment to the act on competition and consumer protection, in force since 17 April 2016, introduced a ban on the so-called ‘misselling’ as a new type of practice that violates collective consumer interests. The sale ...