Show simple item record

dc.contributor.authorGarncarek, Piotr
dc.date.accessioned2014-05-06T08:41:34Z
dc.date.available2014-05-06T08:41:34Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn0860-6587
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/4436
dc.description.abstractW artykule zakładam, że glottodydaktyka nie jest domeną językoznawczą. To powód, dla którego potrzebujemy poszukać nowej, niezależnej od językoznawstwa definicji nauczanego języka, określanego filozoficznie, kulturowo, antropologicznie i etnograficznie. Podany w wątpliwość jest tutaj pogląd, że nauczanie języka ojczystego jako obcego może być traktowane jako zwyczajna praktyka glottodydaktyczna. Przestrzeń kulturowa takiego nauczania jest bowiem czymś więcej, niż tylko aktywnym tłem. Wynika ona z naszej świadomości, lokuje się w naszej podświadomości i egzemplifikuje na różne sposoby fakt naszej narodowej, kulturowej i językowej przynależności.pl_PL
dc.description.abstractIn the article, I assume that glottodidactics in not a linguistic domain. This is the reason why we need to search for a new definition of the language being taught, which would be independent from linguistics. The language should be defined through philoso phy, anthropology and ethnography. I question the belief that teaching one‟s native language as foreign can be treated as standard glottodidactic practice, since the cultural space of such teaching is something more than active background. It arises from o ur consciousness, it locates in our subconsciousness and it exemplifies in multiple ways where we belong nationally, culturally and linguistically.en
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;20
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectglottodydaktykapl_PL
dc.subjectjęzykpl_PL
dc.subjectlingwistykapl_PL
dc.subjectfilozofiapl_PL
dc.subjectantropologiapl_PL
dc.subjectetnografiapl_PL
dc.subjectwiedza o kulturzepl_PL
dc.subjectglottodidacticsen
dc.subjectlanguageen
dc.subjectlinguisticsen
dc.subjectphilosophyen
dc.subjectanthropologyen
dc.subjectetnographyen
dc.subjectknowledge about cultureen
dc.titleCzy potrzebujemy nowej definicji języka dla potrzeb glottodydaktycznych?pl_PL
dc.title.alternativeDO WE NEED A NEW DEFINITION OF THE LANGUAGE IN GLOTTODIDACTICS?en
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number33-40pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Warszawskipl_PL
dc.referencesHeidegger M., 2007. W drodze do języka, przeł. J. Mizera, Warszawa.pl
dc.referencesHaustrup K., 2008. Droga do antropologii. Między doświadczeniem a teorią, przeł. E. Klekot, Kraków.pl
dc.referencesJanowska I., Lipińska E., Rabiej A., Seretny A., Turek P., 2011. Program nauczania języka polskiego jako obcego. Poziomy A1 – C2, Kraków.pl
dc.referencesSeretny A., Lipińska E., 2005. ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego, Kraków.pl
dc.referencesWillis P., 2005. Wyobraźnia etnograficzna, przeł. E. Klekot, Kraków.pl


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Except where otherwise noted, this item's license is described as Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska