Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorZarzycka, Grażyna
dc.date.accessioned2014-05-06T08:52:43Z
dc.date.available2014-05-06T08:52:43Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn0860-6587
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/4437
dc.description.abstractW części 1. artykułu zdefiniowano pojęcia: wspólnoty dyskursywnej oraz wspólnoty dyskursywnej glottodydaktyków polonistycznych. Zwrócono uwagę na cele i mechanizmy komunikacji wewnątrz tej grupy, środki przekazu (gatunki mowy), rytuały związane z przyjmowaniem i wykluczaniem członków tej wspólnoty. W części 2. wyrażono opinię, że czasopismo naukowe jest narzędziem spajającym dyskursywną wspólnotę naukową (akademicką), stymulującym jej rozwój. Proces krzepnięcia glottodydaktycznej wspólnoty dyskursywnej zilustrowano, ukazując dyskurs naukowy toczący się na łamach „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenia Polonistycznego Cudzoziemców”, najstarszego w Polsce forum naukowego, podejmującego zagadnienia nauczania jpjo.pl_PL
dc.description.abstractIn the first part of the article, the author defines discourse community and characterizes the discourse community of teachers of Polish as a foreign language. She considers the goals and communication mechanisms within this group, the means of communication (speech genres) and the rituals of including and excluding the community members. In the second part of the art icle, the author expressed the opinion that a scientific periodical is a tool which unites the scientific (academic) community and stimulates its development. She illustrates the process of shaping the discourse community of teachers of Polish as a foreign language with scientific discourse in „Acta Universitatis Lodziensis. Studies in Teaching Polish to Foreigners”.en
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;20
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectnauczanie języka polskiego jako obcego (jpjo)pl_PL
dc.subjectwspólnota dyskursywnapl_PL
dc.subjectdyskurs glottodydaktycznypl_PL
dc.subject„Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”pl_PL
dc.subjectdiscourse communityen
dc.subjectscientific discourse on teaching Polish as a foreign languageen
dc.subjectteaching Polish as a foreign languageen
dc.subject“Studies in Teaching Polish to Foreigners”en
dc.titleDyskurs glottodydaktyczny na łamach „Kształcenia Polonistycznego Cudzoziemców” w latach 1987–2013pl_PL
dc.title.alternativeThe characteristics of a scientific discourse conducted in “Studies in teaching Polish to foreigners” in 1987 - 2013en
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number11-21pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.referencesGrabias S., 1994, Język w zachowaniach społecznych, Lublin.pl
dc.referencesHymes D., 1974, Foundations in sociolinguistics: an ethnographic approach, Philadelphia.pl
dc.referencesLewandowski J., 1987, Wstęp, „Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”, Studia i materiały, red. J. Mączyński, J. Michowicz.pl
dc.referencesMiodunka W., 1993, Programy nauczania języka polskiego jako obcego, Krakówpl
dc.referencesSwales J. M., 1990, Genre analysis. English in academic and research settings, Cambridge.pl
dc.referencesPfeiffer W., 2001, Nauka języków obcych. Od praktyki do praktyki, Poznań.pl
dc.referencesWielkiewicz-Jałmużna D., 2008, Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców Uniwersytetu Łódzkiego w latach 1952–2002, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”, t. 15.pl
dc.referencesZarzycka G., 2000, Dialog międzykulturowy. Teoria oraz opis komunikowania się cudzoziemców przyswajających język polski, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”, t. 11.pl


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska