Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBabecki, Miłosz
dc.date.accessioned2014-05-12T12:11:45Z
dc.date.available2014-05-12T12:11:45Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn0860-6587
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/4476
dc.description.abstractW procesie modelowania wizerunkowego język, tak jak i terytorium, zajmuje wyjątkowe miejsce. Wyjątkowość wynika z faktu, że abstrakcję i towarzyszące jej wyobrażenia sprowadza się do konkretu. Ukonkretniony twór podlega transformacjom. Czyni się z niego produkt, który można polecać, rekomendować, reklamować, ujmować w ofertach sprzedażowych. W niniejszym artykule autor konstatuje, że wizerunek języka polskiego – „produktu” konkuruje w globalnej świadomości z innymi wizerunkami języków – innych „produktów”. W proponowanym studium aspektowej analizie poddawane są charakterystyki i właściwości wizerunku języka polskiego jako obcego (jpjo), modelowane przez młodych Polaków w interakcjach z obcokrajowcami, utrwalane w serwisach społecznościowych w postaci materiałów audiowizualnych. Zasadniczy wątek dotyczy przede wszystkim tych zmiennych, które pozostają często poza rejestrem polszczyzny ogólnej, a w odbiorze potocznym uchodzić mogą za atraktory przesądzające o popularności danego systemu językowego.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;20
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectjęzyk polskipl_PL
dc.subjectwizerunek zakłócającypl_PL
dc.subjectmedia posttelewizyjnepl_PL
dc.subjectśrodowisko internetowepl_PL
dc.subjectantymarketingpl_PL
dc.subjectthe Polish languagepl_PL
dc.subjectdisturbing imagepl_PL
dc.subjectpost television mediapl_PL
dc.subjectInternet environmentpl_PL
dc.subjectanti-marketingpl_PL
dc.titleAnaliza wizerunku języka polskiego jako obcego w środowisku internetowympl_PL
dc.title.alternativePolish as a foreign language image analysis based on examples from online media spherepl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number199-208pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztyniepl_PL
dc.referencesAnholt S., 2009, Sprawiedliwość marek. Jak branding miejsc i produktów może uczynić kraj bogatym, dumnym i pewnym siebie, Warszawa.pl
dc.referencesBudzyński W., 2008, Wizerunek równoległy. Nowa szansa promocji firmy i marki, Warszawa.pl
dc.referencesChaciński B., 2011, Język 2.0. Nowa polszczyzna w sieci, „Polityka”, nr 20.pl
dc.referencesCichosz M., 2004, (Auto)kreacja wizerunku polityka na przykładzie wyborów prezydenckich III RP, Toruń.pl
dc.referencesGębarowski M., 2007, Nowoczesne formy promocji, Rzeszów.pl
dc.referencesGlińska E., Florek M., Kowalewska A., 2009, Wizerunek miasta. Od koncepcji do wdrożenia, Warszawa.pl
dc.referencesInsch A., 2009, Brand Australia, „Visual Communication”, nr 2.pl
dc.referencesJenkins H., 2007, Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, Warszawa.pl
dc.referencesLister M. i in., 2009, Nowe media. Wprowadzenie, Kraków.pl
dc.referencesŁuszczek K., 2004, Nowoczesna telewizja czyli bliskie spotkania z kulturą masową, Tychy.pl
dc.referencesPeisert M., 2004, Formy i funkcje agresji werbalnej. Próba typologii, Wrocław.pl
dc.referencesPietraś, Z., J., 1997, Teoria gier jako sposób analizy procesów podejmowania decyzji politycznych, Lublin.pl
dc.referencesRittel S. J., 2004, Kultura w dyskursie obywatelskim, Kielce.pl
dc.referencesRutkowski I., P., 2011, Strategie produktu. Koncepcje i metody zarządzania ofertą produktową, Warszawa.pl
dc.referencesVater H., 2009, Wstęp do lingwistyki tekstu, Wrocław.pl


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska