Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorTsai, Natalia
dc.date.accessioned2022-12-30T07:24:24Z
dc.date.available2022-12-30T07:24:24Z
dc.date.issued2022-12-29
dc.identifier.issn0860-6587
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/44970
dc.description.abstractDuolingo is one of the most popular applications used for learning foreign languages and, as such, has attracted attention of numerous scholars around the world. Majority of them, however, have focused on how the app supports English instruction. Not enough has been found about using it for mastering Polish by non-native speakers. What is more, a great deal of existing research is quantitative in character, which is why there is a growing demand for projects offering a deeper insight into the issue. The goal of this case study is to fill in this gap by providing a more detailed explanation of how Duolingo can be used for learning Polish in Taiwanese academic setting, as perceived by a female student majoring in Slavic languages whose mother tongue is Mandarin. The data obtained in a series of in-depth interviews enables a better understanding of how this highly motivated learner saw the product and its main features, with gamification, forum, and English-mediated instruction among them. Put briefly, Duolingo turned out to be useful as an addition to the regular course at school and the student demonstrated high engagement by using it almost every day. But still, more research is needed to better understand how to incorporate the app into an in-class instruction and to see what strategies of learning are efficient, so that the users can benefit even more.en
dc.description.abstractDuolingo jest obecnie jedną z najpopularniejszych aplikacji językowych, w związku z czym zwraca uwagę badaczy na całym świecie. Choć wiele artykułów poświęcono jak dotąd użyciu tego programu do nauki angielskiego, wciąż skromna jest nasza wiedza na temat zastosowania Duolingo w kontekście polonistycznym. Co więcej, znakomita większość dostępnych tekstów to badania o charakterze ilościowym. Ciągle mało jest publikacji oferujących wnikliwszy wgląd w naturę omawianego zagadnienia. Celem niniejszego studium przypadku jest wykazanie, jak aplikacja ta przysłużyć się może poznawaniu języka polskiego na Tajwanie. Autorka prezentuje w nim dane zebrane podczas serii wywiadów ze studentką tajpejskiej slawistyki. Pozwalają one zrozumieć, jak użytkowniczka ta postrzegała produkt i jego główne cechy, wśród których wymienić należy grywalizację, forum oraz użycie języka angielskiego jako pośrednika w nauce. W dużym skrócie można stwierdzić, że – z punktu widzenia informatorki – aplikacja okazała się pomocnym dodatkiem do regularnych zajęć w klasie, studentka zaś wykazała duże zaangażowanie, ucząc się praktycznie codziennie. Rozważając kierunek przyszłych badań warto rozważyć analizę sposobów na wykorzystanie Duolingo podczas lektoratu oraz przebadanie strategii, które mogą przysłużyć się studentom.pl
dc.language.isoen
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;29pl
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.subjectDuolingoen
dc.subjectCALLen
dc.subjectappen
dc.subjectPolish languageen
dc.subjectTaiwanen
dc.subjectuniversity studenten
dc.subjectDuolingopl
dc.subjectnauka języków wspomagana komputerowopl
dc.subjectaplikacjapl
dc.subjectjęzyk polski jako obcypl
dc.subjectTajwanpl
dc.subjectstudenci tajwańscypl
dc.titleLearning Polish with Duolingo: A case study in Taiwanese academic settingen
dc.title.alternativeNauka polskiego z Duolingo: studium przypadku (Tajwan )pl
dc.typeArticle
dc.page.number31-52
dc.contributor.authorAffiliationHsing Wu University, College of Hospitality and Tourism, The Department of Applied English, No. 101, Sec. 1, Fenliao Rd, Linkou District 24451, New Taipei City, Taiwanen
dc.identifier.eissn2449-6839
dc.referencesAbaunza et al., 2019, Web applications in the EFL class in contexts rural school Columbian, TEEM’19, „Proceedings of the Seventh International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality”, October 2019, pp. 613–618, doi: 10.1145/3362789.3362879en
dc.referencesAhmed H., 2016, Duolingo as a Bilingual Learning App: A Case Study, “Arab World English Journal”, Vol. 7 (2), pp. 255–267, doi: 1024093/awej/vol7no2.17en
dc.referencesAjisoko P., 2020, The use of Duolingo apps to improve English vocabulary learning, „iJET”, Vol. 15 (7), pp. 149–155, doi: 10.3991/ijet/v15i07.13229en
dc.referencesAksenova N. et al., 2015, Developing students’ motivation to learn foreign language in tertiary classroom and beyond, „Mediterranean Journal of Social Sciences”, Vol. 6 (5), pp. 240–247, doi: 10.5901/mjss.2015.v6n5s1p240en
dc.referencesAleksandrowska O., Stanulewicz D., 2020, Internetowa platforma do nauki języków Duolingo – opinie użytkowników, „Neofilolog, Czasopismo Polskiego Towarzystwa Neofilologicznego”, Vol. 55 (1), pp. 125–144, doi: 10.147466/n.2020.551.8en
dc.referencesBicen H. and Kocakoyun S., 2017, Determination of university students’ most preferred mobile applications for gamification, „World Journal of Education Technology: Current Issues”, Vol. 9 (1), pp. 18–23.en
dc.referencesBustillo J. et al., 2017, Benefits of using a mobile application in learning a foreign language, “Sistemas and Telematica”, Vol.15 (40), pp. 55–68, doi: 10.18046/syt.v15i40.2391en
dc.referencesde Castro A. et al., 2016, Duolingo: An Experience in Language Teaching, „Journal of Education and Instructional Studies in the World”, Vol. 6, (4), November 2016, pp. 59–63.en
dc.referencesCebron N. et al., 2021, Between traditional and mobile language learning, „Bulletin of Transilvania”, University of Brasov, Series IV, Philology and Culture Studies, Vol. 14 (63), No. 2–2021, pp. 29–48, doi: 10.31926/but.pcs.2021.63.14.2.2en
dc.referencesFederova M. et al., 2018, Distance Education Opportunities in Teaching a Foreign Language to People with Limited Health Possibilities, „Astra Salvensis”, VI (2018), Supplement no. 1, pp. 631–637.en
dc.referencesGafni R., et al., 2017, Learning foreign languages using mobile applications, „Journal of Information Technology Education: Research”, Vol. 16, pp. 301–317.en
dc.referencesGeben K., 2020, Postawa autonomiczna studenta a strategie uczenia się języka polskiego (stadium przypadku), „Prace Filologiczne”, Vol. 75 (2), pp. 29–43, doi: 10.32798/pf.689en
dc.referencesHarangus K., et al., 2021, Changes and Perspectives in Teacher Training Methodology, „Acta Universitatis Sapientiae, Philologica 2”, pp. 55–70.en
dc.referencesHidayati T. & Diana S., 2019, Students’ motivation to learn English using mobile applications: The case of Duolingo and Hello English, „Journal of English Education and Linguistic Studies”, Vol. 6 (2), pp. 189–213.en
dc.referencesHuynh D., Iida H., 2017, An analysis of winning streak’s effects in language course of Duolingo, „Asia-Pacific Journal of Information Technology and Multimedia”, Vol. 6 (2), December 2017, pp. 23–29.en
dc.referencesIstrate A., 2018, Artificial Intelligence and Machine Learning – Future Trends in Teaching ESL and ESP, The 14th International Scientific Conference eLearning and Software for Education, Bucharest, April 19–20, 2018, pp. 471–476, doi: 10.12753/2066-026X-18-137en
dc.referencesJiang X. et al., 2021, Evaluating the reading and listening outcomes of beginning-level Duolingo courses, „Foreign Language Annals”, Vol. 54 (4), pp. 974–1002, doi: 10.1111/flan.12600en
dc.referencesKarasimos A., 2022, The battle of language learning apps: A cross-platform overview, „Research Papers in Language Teaching and Learning”, Vol. 12 (1), pp. 150–166, http://rpltl.eap.gr [21.03.2022].en
dc.referencesKaravanidou E., 2017, Is Handowriting Relevant in the Digital Era?, „Antistatis”, Vol. 7 (1), pp. 153–167.en
dc.referencesKosch N., 2019, Czy i jaka role odgrywają zasoby elektroniczne w nauce języka polskiego jako obcego / odziedziczonego? Wyniki badan ankietowych, „Acta Universitas Lodziensis, Ksztalcenie Polonistyczne Cudzoziemców” 26, pp. 171–182, doi: 10.18778/0860-6587.26.11en
dc.referencesKrajka J., Białek K., 2021, O stylach dydaktycznych w edukacji zdalnej w teorii I praktyce, „Języki Obce w Szkole”, Vol. 2021/1, www.jows.pl [21.03.2022].en
dc.referencesKrashen S., Does Duolingo “Trump” University-Level Language Learning? „The International Journal of Foreign Language Teaching”, Vol. 9 (11), pp. 13–15.en
dc.referencesKvitka S. et al., 2020, Development of Ukrainian and Global Online Education, „TEM”, Journal 4, November 2020, pp. 1640–1646, doi: 10.18421/TEM94-41en
dc.referencesLoewen S. et al., 2019, Mobile assisted language learning: A Duolingo case study. ReCALL, 31 (3), September, pp. 293–311, https://doi.org/10.1017/S0958344019000056en
dc.referencesNushi M., Eqbali M., 2017, Duolingo: A mobile application to assist second language learning: App review, „Teaching English with Technology”, 2017/1, pp. 89–98.en
dc.referencesNushi M., Eqbali M., 2018, 50 Languages: A mobile language learning application, „Teaching English with Technology”, 2018/1, pp. 93–104, www.ceeol.com/search/article-detail?id=606511 [21.03.2022].en
dc.referencesPramesti A. S., 2020, Students’ Perception of the Use of Mobile Application Duolingo for Learning English, „International Journal of Scientific and Technology Research”, Vol. 9, Issue 1, pp. 1800–1804.en
dc.referencesPsychogyiou A. & Karasimos A., 2019, The effectiveness of learning a foreign language via a distance learning tool: Testing the Duolingo application, „ISTAL” 23, pp. 364–380, doi: 10.2626.2/istal.v23i0.7354en
dc.referencesRichards J., Rodgers T., 2001, Approaches and Methods in Language Teaching, Second Edition, Cambridge.en
dc.referencesShort M. et al., 2021, Gamification in mobile-assisted language learning: a systematic review of Duolingo literature from public release of 2012 to early 2020, „Computer Assisted Language Learning, Routledge”, Ahead of print, pp. 1–38, doi.org/10.1080/09588221.2021.1933540 (no page numbers within the paper).en
dc.referencesSlavuj V. et al., 2021, Automatic generation of language exercise based on a universal methodology: An analysis of possibilities, „Bulletin of Transilvania, University of Brasov, Series IV, Philology and Culture Studies”, Vol. 14 (63), No. 2–2021, pp. 29–48, doi: 10.31926/but.pcs.2021.63.14.2.3en
dc.referencesTafazoli D. et al., 2018, A cross-cultural study on the attitudes of English language students towards computer-assisted language learning, „Teaching English with Technology”, Vol. 18 (2), pp. 34–68.en
dc.referencesTsai C., 2016, The Role of Duolingo on Foreign Language Learners’ Autonomous Learning, The Asian Conference on Language Learning 2016: Official Conference Proceedings, August 2016, ISSN: 2186-4691 (no page numbers available).en
dc.referencesUchwat-Zaród D., 2020, Edukacja zdalna – od mądrej dydaktyki do narzędzi cyfrowych, „Języki Obce w Szkole”, Vol. 2, www.jows.pl [21.03.2022].en
dc.referenceswww.huri.harvard.edu [04.04.2022].en
dc.referenceswww.latimes.com [04.04.2022].en
dc.contributor.authorEmailnatalia.tsai@onet.eu
dc.identifier.doi10.18778/0860-6587.29.03


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0