Kompetencja komunikacyjna a gatunek – o relacji internetowej na żywo
Abstract
Powszechnie znane określenia to kompetencja komunikacyjna, pragmatyczna,
socjolingwistyczna i to do nich odwołują się autorzy prac glottodydaktycznych. Zjawiskiem nieco
marginalizowanym jest kompetencja tekstowa. W artykule podjęto próbę określenia wzajemnych
relacji między wspomnianymi typami kompetencji, a także wskazano na konkretne zjawisko glottodydaktyczne
związane z kompetencją tekstową, jakim jest przygotowanie studenta do percepcji/
produkcji określonego gatunku. Jako przykładowy gatunek wykorzystano internetową relację sportową
na żywo. The terms communicative competence, pragmatic competence and sociolinguistic
competence are widely known. The textual competence, on the other hand, is somewhat
marginalized by the specialists. The author of the article attempts to define the relations
between the aforementioned types of competence. She also points out to a process connected
to the textual competence, which is the process of preparing a student to perceive/produce a
certain genre. The online live sports coverage serves as an example of such a genre.
The following license files are associated with this item: