Piosenka popularna jako materiał dydaktyczny oraz możliwość jej wykorzystania na zajęciach lektoratowych z języka polskiego jako obcego
Streszczenie
W artykule poruszana jest problematyka związana z nauczaniem języka polskiego
za pomocą muzyki popularnej. Omawia się sposoby wykorzystania wybranych utworów
na zajęciach językowych, zasady doboru odpowiedniego repertuaru oraz korzyści płynące z wprowadzenia
muzyki do procesu dydaktyczny. Wskazuje się także rolę piosenek jako tekstów kultury
w nauczaniu języka polskiego jako obcego (jpjo).
Zamieszczone w artykule tytuły piosenek są tylko wybranymi przez autora propozycjami i z pewnością
nie wyczerpują problematyki związanej z nauczaniem jpjo za pomocą muzyki popularnej. The article presents the issue of teaching Polish by the means of pop music. The author
shows how some pop songs can be used during the Polish classes and how to select the right
repertoire. He also presents the benefits of using pop music as a teaching material and the
role of pop songs as cultural texts in teaching Polish as a foreign language.
The songs presented in the article are only the author´s suggestions and they do not exhaust
the subject of teaching Polish as a foreign language by means of pop music.
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: