Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorPałasz, Paweł
dc.date.accessioned2014-05-16T09:17:28Z
dc.date.available2014-05-16T09:17:28Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn0860-6587
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/4514
dc.description.abstractW artykule poruszana jest problematyka związana z nauczaniem języka polskiego za pomocą muzyki popularnej. Omawia się sposoby wykorzystania wybranych utworów na zajęciach językowych, zasady doboru odpowiedniego repertuaru oraz korzyści płynące z wprowadzenia muzyki do procesu dydaktyczny. Wskazuje się także rolę piosenek jako tekstów kultury w nauczaniu języka polskiego jako obcego (jpjo). Zamieszczone w artykule tytuły piosenek są tylko wybranymi przez autora propozycjami i z pewnością nie wyczerpują problematyki związanej z nauczaniem jpjo za pomocą muzyki popularnej.pl_PL
dc.description.abstractThe article presents the issue of teaching Polish by the means of pop music. The author shows how some pop songs can be used during the Polish classes and how to select the right repertoire. He also presents the benefits of using pop music as a teaching material and the role of pop songs as cultural texts in teaching Polish as a foreign language. The songs presented in the article are only the author´s suggestions and they do not exhaust the subject of teaching Polish as a foreign language by means of pop music.
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;20
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectKultura masowa w edukacjipl_PL
dc.subjectmuzyka popularna w edukacjipl_PL
dc.subjectzasady wyboru piosenekpl_PL
dc.subjectrola muzyki w nauczaniu językapl_PL
dc.subjectmass culture in educationpl_PL
dc.subjectpop songs in educationpl_PL
dc.subjectthe selection of songspl_PL
dc.subjectthe role of pop songs in teaching foreign languagespl_PL
dc.titlePiosenka popularna jako materiał dydaktyczny oraz możliwość jej wykorzystania na zajęciach lektoratowych z języka polskiego jako obcegopl_PL
dc.title.alternativePop music as teaching material and its possible uses in teaching and learning Polish as a foreign languagepl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number349-357pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationJustus-Liebig Universität Gießenpl_PL
dc.referencesGarncarek P., 2006, Przestrzeń kulturowa w nauczaniu języka polskiego jako obcego, Warszawa.pl
dc.referencesHorbowski A., 2004, Kultura w edukacji, Rzeszów.pl
dc.referencesKomorowska H., 2005, Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa.pl
dc.referencesŁaszkiewicz M., 2010, Piosenka jest dobra na wszystko?, [w:] Teksty i podteksty w nauczaniu języka polskiego jako obcego – 2, red. G. Zarzycka, G. Rudziński, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”, t. 17, s. 335–341.pl
dc.referencesMadeja A., Morcinek B., 2007, Polski mniej obcy, Katowice.pl
dc.referencesMajkiewicz A., Tambor J., 2004, Śpiewająco po polsku, Katowice.pl
dc.referencesMelosik Z., Szkudlarek T., 2009, Kultura, tożsamość i edukacja – migotanie znaczeń, Kraków.pl
dc.referencesPolok K., 2006, Glottospołeczne elementy akulturacji, Katowice.pl
dc.referencesSłownik języka polskiego [online], http://sjp.pwn.pl/slownik/2476453/kultura_masowa [dostęp 11.04.2012]pl


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska