dc.contributor.author | Pałasz, Paweł | |
dc.date.accessioned | 2014-05-16T09:17:28Z | |
dc.date.available | 2014-05-16T09:17:28Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.issn | 0860-6587 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/4514 | |
dc.description.abstract | W artykule poruszana jest problematyka związana z nauczaniem języka polskiego
za pomocą muzyki popularnej. Omawia się sposoby wykorzystania wybranych utworów
na zajęciach językowych, zasady doboru odpowiedniego repertuaru oraz korzyści płynące z wprowadzenia
muzyki do procesu dydaktyczny. Wskazuje się także rolę piosenek jako tekstów kultury
w nauczaniu języka polskiego jako obcego (jpjo).
Zamieszczone w artykule tytuły piosenek są tylko wybranymi przez autora propozycjami i z pewnością
nie wyczerpują problematyki związanej z nauczaniem jpjo za pomocą muzyki popularnej. | pl_PL |
dc.description.abstract | The article presents the issue of teaching Polish by the means of pop music. The author
shows how some pop songs can be used during the Polish classes and how to select the right
repertoire. He also presents the benefits of using pop music as a teaching material and the
role of pop songs as cultural texts in teaching Polish as a foreign language.
The songs presented in the article are only the author´s suggestions and they do not exhaust
the subject of teaching Polish as a foreign language by means of pop music. | |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;20 | |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | Kultura masowa w edukacji | pl_PL |
dc.subject | muzyka popularna w edukacji | pl_PL |
dc.subject | zasady wyboru piosenek | pl_PL |
dc.subject | rola muzyki w nauczaniu języka | pl_PL |
dc.subject | mass culture in education | pl_PL |
dc.subject | pop songs in education | pl_PL |
dc.subject | the selection of songs | pl_PL |
dc.subject | the role of pop songs in teaching foreign languages | pl_PL |
dc.title | Piosenka popularna jako materiał dydaktyczny oraz możliwość jej wykorzystania na zajęciach lektoratowych z języka polskiego jako obcego | pl_PL |
dc.title.alternative | Pop music as teaching material and its possible uses in teaching and learning Polish as a foreign language | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | 349-357 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Justus-Liebig Universität Gießen | pl_PL |
dc.references | Garncarek P., 2006, Przestrzeń kulturowa w nauczaniu języka polskiego jako obcego, Warszawa. | pl |
dc.references | Horbowski A., 2004, Kultura w edukacji, Rzeszów. | pl |
dc.references | Komorowska H., 2005, Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa. | pl |
dc.references | Łaszkiewicz M., 2010, Piosenka jest dobra na wszystko?, [w:] Teksty i podteksty w nauczaniu języka
polskiego jako obcego – 2, red. G. Zarzycka, G. Rudziński, „Acta Universitatis Lodziensis.
Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”, t. 17, s. 335–341. | pl |
dc.references | Madeja A., Morcinek B., 2007, Polski mniej obcy, Katowice. | pl |
dc.references | Majkiewicz A., Tambor J., 2004, Śpiewająco po polsku, Katowice. | pl |
dc.references | Melosik Z., Szkudlarek T., 2009, Kultura, tożsamość i edukacja – migotanie znaczeń, Kraków. | pl |
dc.references | Polok K., 2006, Glottospołeczne elementy akulturacji, Katowice. | pl |
dc.references | Słownik języka polskiego [online], http://sjp.pwn.pl/slownik/2476453/kultura_masowa [dostęp
11.04.2012] | pl |