Multimedialna gra „I SPY” w świetle założeń podejścia zadaniowego do nauczania i uczenia się języków obcych
Streszczenie
W artykule przedstawiono multimedialną grę dydaktyczną I SPY (poz. A2–B1),
przeznaczoną dla młodzieży uczącej się kilku europejskich języków obcych, w tym języka polskiego.
Polskojęzyczna wersja gry przygotowywana jest obecnie w ramach projektu edukacyjnego,
w którym uczestniczy Uniwersytet Łódzki. W części teoretycznej artykułu gra została ukazana jako
narzędzie umożliwiające realizację zasad podejścia ludycznego oraz zadaniowego. W części głównej
– analitycznej – skoncentrowano się na określeniu przydatności gry w zakresie skłaniania użytkowników
języka do podejmowania działań językowych wynikających z wcześniej postawionych zadań. The multimedia educational game I SPY is addressed to the A2–B1 level learners of six
European languages: English, Dutch, Spanish, German, Romanian, and Polish. The game was
created by the international team with the participation of the University of Łódź School of
Polish for Foreigners. The authors of the article, and co-creators of Polish version of the
game as well, present the game as an effective tool for realization of the assumptions of the
ludic and action-oriented approaches to learning and teaching foreign languages. In the main,
analytical, part of the article, the authors concentrate on defining the effectiveness of the
game in making learners undertake the linguistic activities in order to perform various tasks
set in the game.
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: