Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorZarzycka, Grażyna
dc.contributor.authorRudziński, Sławomir
dc.date.accessioned2014-05-19T08:38:37Z
dc.date.available2014-05-19T08:38:37Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn0860-6587
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/4531
dc.description.abstractW artykule przedstawiono multimedialną grę dydaktyczną I SPY (poz. A2–B1), przeznaczoną dla młodzieży uczącej się kilku europejskich języków obcych, w tym języka polskiego. Polskojęzyczna wersja gry przygotowywana jest obecnie w ramach projektu edukacyjnego, w którym uczestniczy Uniwersytet Łódzki. W części teoretycznej artykułu gra została ukazana jako narzędzie umożliwiające realizację zasad podejścia ludycznego oraz zadaniowego. W części głównej – analitycznej – skoncentrowano się na określeniu przydatności gry w zakresie skłaniania użytkowników języka do podejmowania działań językowych wynikających z wcześniej postawionych zadań.pl_PL
dc.description.abstractThe multimedia educational game I SPY is addressed to the A2–B1 level learners of six European languages: English, Dutch, Spanish, German, Romanian, and Polish. The game was created by the international team with the participation of the University of Łódź School of Polish for Foreigners. The authors of the article, and co-creators of Polish version of the game as well, present the game as an effective tool for realization of the assumptions of the ludic and action-oriented approaches to learning and teaching foreign languages. In the main, analytical, part of the article, the authors concentrate on defining the effectiveness of the game in making learners undertake the linguistic activities in order to perform various tasks set in the game.en
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;20
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectmedia elektronicznepl_PL
dc.subjectmultimedialna gra edukacyjna I SPYpl_PL
dc.subjectnauczanie języka polskiego jako obcego (jpjo)pl_PL
dc.subjectpodejście ludycznepl_PL
dc.subjectpodejście zadaniowepl_PL
dc.subjectelectronic mediaen
dc.subjectmultimedia gameen
dc.subjecteducational gameen
dc.subjectteaching and learning foreign languagesen
dc.subjectPolish as a foreign languageen
dc.subjectludic approachen
dc.subjectan action-oriented approachen
dc.titleMultimedialna gra „I SPY” w świetle założeń podejścia zadaniowego do nauczania i uczenia się języków obcychpl_PL
dc.title.alternativeMultimedia game „I SPY” in the light of an action-oriented approach to teaching and learning foreign languages’ assumptionsen
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number249-259pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.referencesCoste D., North B., Shiles J., Trim J., 2003, Europejski system opisu kształcenia językowego: uczenie się, nauczanie, ocenianie, Warszawa; tłum. Waldemar Martyniuk.pl
dc.referencesJanowska I., 2011, Podejście zadaniowe do nauczania i uczenia się języków obcych. Na przykładzie języka polskiego jako obcego, Kraków.pl
dc.referencesJanowska I., Lipińska E., Rabiej A., Seretny A., Turek P. (red.), 2012, Programy nauczania języka polskiego jako obcego. Poziomy A1–C2, Kraków.pl
dc.referencesSiek-Piskozub T, 2001, Uczyć się bawiąc. Strategia ludyczna na lekcji języka obcego, Warszawa.pl


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska