dc.contributor.author | Zarzycka, Grażyna | |
dc.contributor.author | Rudziński, Sławomir | |
dc.date.accessioned | 2014-05-19T08:38:37Z | |
dc.date.available | 2014-05-19T08:38:37Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.issn | 0860-6587 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/4531 | |
dc.description.abstract | W artykule przedstawiono multimedialną grę dydaktyczną I SPY (poz. A2–B1),
przeznaczoną dla młodzieży uczącej się kilku europejskich języków obcych, w tym języka polskiego.
Polskojęzyczna wersja gry przygotowywana jest obecnie w ramach projektu edukacyjnego,
w którym uczestniczy Uniwersytet Łódzki. W części teoretycznej artykułu gra została ukazana jako
narzędzie umożliwiające realizację zasad podejścia ludycznego oraz zadaniowego. W części głównej
– analitycznej – skoncentrowano się na określeniu przydatności gry w zakresie skłaniania użytkowników
języka do podejmowania działań językowych wynikających z wcześniej postawionych zadań. | pl_PL |
dc.description.abstract | The multimedia educational game I SPY is addressed to the A2–B1 level learners of six
European languages: English, Dutch, Spanish, German, Romanian, and Polish. The game was
created by the international team with the participation of the University of Łódź School of
Polish for Foreigners. The authors of the article, and co-creators of Polish version of the
game as well, present the game as an effective tool for realization of the assumptions of the
ludic and action-oriented approaches to learning and teaching foreign languages. In the main,
analytical, part of the article, the authors concentrate on defining the effectiveness of the
game in making learners undertake the linguistic activities in order to perform various tasks
set in the game. | en |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;20 | |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | media elektroniczne | pl_PL |
dc.subject | multimedialna gra edukacyjna I SPY | pl_PL |
dc.subject | nauczanie języka polskiego jako obcego (jpjo) | pl_PL |
dc.subject | podejście ludyczne | pl_PL |
dc.subject | podejście zadaniowe | pl_PL |
dc.subject | electronic media | en |
dc.subject | multimedia game | en |
dc.subject | educational game | en |
dc.subject | teaching and learning foreign languages | en |
dc.subject | Polish as a foreign language | en |
dc.subject | ludic approach | en |
dc.subject | an action-oriented approach | en |
dc.title | Multimedialna gra „I SPY” w świetle założeń podejścia zadaniowego do nauczania i uczenia się języków obcych | pl_PL |
dc.title.alternative | Multimedia game „I SPY” in the light of an action-oriented approach to teaching and learning foreign languages’ assumptions | en |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | 249-259 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki | pl_PL |
dc.references | Coste D., North B., Shiles J., Trim J., 2003, Europejski system opisu kształcenia językowego: uczenie
się, nauczanie, ocenianie, Warszawa; tłum. Waldemar Martyniuk. | pl |
dc.references | Janowska I., 2011, Podejście zadaniowe do nauczania i uczenia się języków obcych. Na przykładzie
języka polskiego jako obcego, Kraków. | pl |
dc.references | Janowska I., Lipińska E., Rabiej A., Seretny A., Turek P. (red.), 2012, Programy nauczania języka
polskiego jako obcego. Poziomy A1–C2, Kraków. | pl |
dc.references | Siek-Piskozub T, 2001, Uczyć się bawiąc. Strategia ludyczna na lekcji języka obcego, Warszawa. | pl |