Now showing items 81-100 of 146

    • Festiwal Dialogu Czterech Kultur jako przykład strategicznego produktu turystycznego dla Łodzi 

      Cudny, Waldemar (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2006)
      This paper discusses the impact of cultural events on formation of tourist product of the city of Łódź. Literature-based analysis of the notion of ‘tourist product’ is followed by an outline of the post-1989 economic ...
    • Propozycje narzędzi wykorzystywanych w edukacji regionalnej 

      Mokras-Grabowska, Justyna (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2006)
      This paper presents propositions of tools used in regional education. It discusses the essence of regional education and its main objectives: dissemination of knowledge on the region, direct experience of regional environment, ...
    • Przyczyny wyboru uprawianej dyscypliny sportów zimowych – próba porównania między narciarzami i snowboardzistami 

      Parnas, Ewa; Żemła, Michał (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2006)
      Downhill skiing and snowboarding are among the most popular winter sports. Skiers and snowboarders usually use the same tourism infrastructure, which often results in treating them as one homogenous group. This paper ...
    • Zarządzanie jakością w usługach turystycznych 

      Broniewska, Grażyna (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2006)
      TQM (Total Quality Management) represents a world-wide acknowledged method of management. Its principles can be found both in ISO 9001 standards and the EFQM (European Foundation for Quality Management). This paper is ...
    • Nowa metoda oceny atrakcyjności turystycznej szlaków pieszych na przykładzie szlaków pieszych Oddziału Łódzkiego PTTK 

      Kucharska, Marta (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2006)
      This paper deals with marked walking trails within the range of operation of the Łódź branch of the PTTK totaling 396 km. According to Drobniak (1979), the trail is understood here as a road used by a tourist along with ...
    • Produkt turystyczny – szlak 

      Stasiak, Andrzej (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2006)
      The first marked tourist trail on Polish lands was the track to Hoverla in the Czornohora mountain range (today’s Ukraine) signposted by Leopold Wajgel in 1880. In 1887 Walery Eliasz Radzikowski blazed with red paint a ...
    • Ekspansja międzynarodowych systemów i łańcuchów hotelowych do Europy Środkowej i Wschodniej po roku 1989 

      Niewiadomski, Piotr (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2006)
      The above analysis may be presented in the form of the following conclusions: – as an integral element of the consolidation of the hotel industry, the expansion of international hotel groups into Central and Eastern Europe ...
    • Zarządzanie jakością usług hotelarskich 

      Wszendybył, Ewa (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2006)
      Tourism, referred to in the mass media as the industry of the 21st century, ranks among those branches that guarantee the fastest return on investment. Therefore it should be considered as a promising opportunity for ...
    • Miasta-kasyna w USA 

      Dudek, Marcin (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2006)
      The casino hotel topic is still quite unknown within the polish hospitality and even hardly popular in Europe. However more and more Europe based hotel systems (e.g. Accor) seek to find the opportunity in attracting more ...
    • Kształtowane historycznie otoczenie jako specyficzny element produktu turystycznego obiektu hotelarskiego 

      Rouba, Rafał (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2006)
      The setting of a hotel establishment is a very important element determining the so-called First Five Minutes or the first impression which is crucial for further consumption of the tourist product. In case of modern ...
    • Funkcjonowanie hotelu w obiekcie zabytkowym na przykładzie „Starego Młyna” w Bolesławcu 

      Pińkowska, Paulina (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2006)
      Conversion of historical buildings into hotel facilities appears as a marked trend in global hotel industry (Milewska, Włodarczyk 2005). This paper, based on author’s Master’s thesis, describes a case study of “Hotel Stary ...
    • Hotele Ryokan – kwintesencja tradycyjnej Japonii 

      Włodarczyk, Bogdan (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2006)
      Two types of hotel accommodation occur in Japan: standard Western style hotels and traditional Japanese style inns called ryokan. Ryokan stands for a traditional Japanese guest house known from the 8th century. Invented ...
    • Hotelarstwo w zabytkach – grupy markowe 

      Cisielska, Olga; Rouba, Rafał; Stasiak, Andrzej (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2006)
    • Muzeum jako firma turystyczna stosująca marketing 

      Białek, Maria (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2005)
      Museums represent a significant part of cultural heritage. The role of muse-ums was understood differently depending on historical epochs: they were regarded as treasure-houses, art temples, museums for masses, ...
    • Pomiar percepcji jakości oferty krajowych ośrodków narciarskich 

      Żemła, Michał (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2005)
      This paper concentrate on perceptual map regarding the ideal product based on importance-performance analysis as a efficient tool for assessment of tourist product quality. Research conducted in Polish ski resorts led to ...
    • Rola wybranych organizacji społecznych w kształtowaniu aktywności turystycznej młodzieży 

      Wartecka-Ważyńska, Agnieszka (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2005)
      Among many institutions than can (or actually do) educate for certain ways of spending spare time one can enumerate family, school, tourist organisations, out-of-school educational establishments, other adult-oriented ...
    • Znaczenie estetyki krajobrazu w określaniu walorów turystycznych 

      Bezkowska, Grażyna (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2005)
      In disciplines dealing with landscape researchers increasingly tend to consider landscape as a geographico-psychological reality. The flow of information coming out from the landscape to the observer generates sensations ...
    • Plemiona górskie jako atrakcja turystyczna Tajlandii 

      Barwiński, Marek (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2005)
      For the last 20 or so years South-Eastern Asia, particularly Thailand, has played an increasingly important part in the world tourism. Neither the economic crisis in 1997 nor the horrible tsunami in 2004 hampered this ...
    • Przestrzeń sepulkralna w turystyce 

      Stasiak, Andrzej; Tanaś, Sławoj (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2005)
      The sepulchral space is a fragment of the geographical space consecrated for burials and deposing ashes after cremation. Its purpose is also to commemorate the dead through particular sepulchral art (architecture, sculpture, ...
    • Stan obecny i perspektywy rozwoju turystyki przyjazdowej w Tunezji 

      Cudny, Waldemar (Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2005)
      Tunisia is one of most popular tourist destinations in northern Africa. The country boasts considerable tourist assets owing to favourable natural conditions and long and turbulent history. Major holiday resorts are situated ...