Wydział Filologiczny | Faculty of Philology
Browse by
Sub-communities within this community
-
Projekty badawcze | Research Projects [110]
Dane badawcze i inne materiały projektowe | Research data and other project materials
Collections in this community
-
Varia [1]
Recent Submissions
-
Świadomość rodząca obrazy: Studia z antropologii literatury
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-04-24)Zamieszczone w książce studia stanowią przykład antropologicznego odczytania wybranych tekstów literatury polskiej XX wieku, poddawanych już wcześniej przez badaczy wielokrotnie procesom interpretacyjnym. Bachelardowska ... -
Infografika w prasie i Internecie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-02-27)Publikacja dotyczy komunikacji wizualnej w mediach na przykładzie infografiki w prasie i Internecie. Na podstawie przykładów zaczerpniętych z miesięcznika „PRESS”, dwóch gazet codziennych – „Faktu” i „Gazety Wyborczej” – ... -
Prozodia jako składnik sensu
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021-12-30)Odkrywanie mechanizmów rządzących komponowaniem sensu w procesie odbioru komunikatów znalazło się w kręgu zainteresowań badawczych twórców polskiej szkoły gramatyki komunikacyjnej – Aleksego Awdiejewa i Grażyny Habrajskiej. ... -
Language and integration – a sociolinguistic analysis of selected Irish English pronunciation features used by Polish migrant community in Ireland
(2024)This dissertation examines the pronunciation patterns of adult Polish migrants in Ireland, focusing on how acculturation strategies, social and national identity, and social networks influence their adoption of Irish English ... -
Komentowana bibliografia polskich przekładów literatury ludowej kręgu Slavia Orthodoxa
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-08-11)Translations – produced, at varying rates, across the ages – constitute one of the basic components of the reception of Slavia Orthodoxa folk literature in Poland. Their comprehensive description and in-depth analysis ... -
Komentowana bibliografia polskich przekładów piśmiennictwa kręgu Slavia Orthodoxa
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021-12-30)Translations – produced, at varying rates, across the ages – constitute one of the basic components of the reception of Slavia Orthodoxa literature in Poland. Their comprehensive description and in-depth analysis require ... -
Reinterpretations of Dickensian Orphanhood in Contemporary Literature of English-speaking Countries
(2024)The purpose of this dissertation is to focus on postcolonial novels which use the motif of orphanhood with direct or implied/obscured reference to Dickens as a metaphor of parent-child relations between imperial Mother ... -
Análisis de errores en la adquisición de los modos indicativo y subjuntivo por estudiantes polacos de Español como Lengua Extranjera
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2024-10-22)La selección modal y la oposición entre los modos indicativo y subjuntivo son unos de los temas que provocan más problemas a los estudiantes polacos que intentan aprender español. Si bien el polaco y el español son idiomas ... -
Storytelling jako narzędzie kreowania wizerunku marki
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-01-18)W artykule przedstawiono istotę koncepcji storytelling i możliwości jego wykorzystania w procesie kreowania wizerunku marki. Praca składa się z trzech elementów. W pierwszej części artykułu ukazano pojęcie marki oraz ... -
Monomit – uniwersalna struktura narracji w budowaniu wizerunku marki
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-01-18)Budowanie wizerunku marki to zagadnienie bardzo popularne w teorii i praktyce marketingowej. Postępująca technicyzacja społeczeństwa i mnogość informacji, które docierają do konsumenta, sprawiają, że czuje się on ... -
Digital storytelling – narracje marek w mediach społecznościowych (analiza na przykładzie marki "Vianek")
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-01-18)Artykuł stanowi próbę przybliżenia pojęcia narracji cyfrowej (digital storytellingu), który marki coraz częściej stosują w mediach społecznościowych. Analizie poddałam komunikaty polskiej firmy kosmetyków naturalnych Vianek. ... -
Wpływ pandemii COVID-19 na komunikację reklamową marek w przestrzeni outdoorowej. Real-time marketing w praktyce
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-01-18)Powszechna sytuacja epidemiczna, z którą firmy i znajdujące się pod ich pieczą marki musiały (i wciąż muszą) się mierzyć, wpłynęła nie tylko na zmiany w procesach zarządczych, kadrowych czy finansowych. Równie mocno dotknęła ... -
Real-time marketing w strategii reklamowej włoskiej firmy Barilla
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-01-18)W artykule została zaprezentowana strategia komunikacyjna włoskiej firmy Barilli na rodzimym rynku w zakresie stosowania marketingu czasu rzeczywistego (real-time marketing) w kampaniach reklamowych w mediach społecznościowych. ... -
Kreatywne wykorzystanie słowa i obrazu w strategiach marketingowych (na przykładzie real-time marketingu)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-01-18)Twórcy kampanii marketingowych posługują się rozmaitymi narzędziami, aby skutecznie dotrzeć do świadomości potencjalnych konsumentów. Do podstawowych środków przekazu w komunikacji marketingowej należą jednak słowo i obraz, ... -
Strategie komunikacji w nazwach i opisach podcastów popkulturowych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-01-18)Celem artykułu jest identyfikacja strategii komunikacyjnych w komunikacji marketingowej podcastów – nowej formy dystrybucji treści promocyjnych, informacyjnych i edukacyjnych. Przyjmując perspektywę konstruktywistycznej ... -
Psia kość! Kreatywność językowa w nazwach gier planszowych i karcianych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-01-18)W niniejszym artykule omówiono kreatywne na płaszczyźnie formalnej i znaczeniowej oraz podporządkowane celom pragmatycznym nazwy gier planszowych i karcianych. Do przejawów kreatywności językowej w zebranym materiale ... -
Wykorzystanie haseł reklamowych w obszarze marketingu komunalnego – wybrane aspekty
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-01-18)Marketing komunalny odgrywa centralne znaczenie w pozycjonowaniu samorządów m.in. na rynku inwestycyjnym, turystycznym czy kulturalnym. W opracowaniu autorzy ukazują determinanty marketingu komunalnego, wskazują czynniki, ... -
Kreatywność językowa i wartościowanie w nagłówkach serwisów informacyjnych (na przykładzie Wiadomości i Wydarzeń)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-01-18)Główne zadanie telewizyjnych serwisów informacyjnych to przekazywanie wiadomości odbiorcom. Język, którego w tym celu używają prezenterzy i nadawcy, charakteryzuje się pewnymi cechami. Celem artykułu jest analiza ilościowa ... -
„Złap sen na całą noc”. Charakterystyka reklam w czasopismach medycznych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-01-18)Celem artykułu była analiza reklam leków pochodzących z czasopisma specjalistycznego „Medycyna po Dyplomie”, które jest kierowane do wyspecjalizowanego typu odbiorcy, którym jest lekarz (lub lekarz będący specjalistą), a ... -
Kreatywność językowa w mediach społecznościowych (na przykładzie stron facebookowych sieci kawiarni)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-01-18)Artykuł zawiera analizę kreatywnych środków językowo-stylistycznych stosowanych w internetowych tekstach reklamowych. Materiał badawczy stanowią posty publikowane na facebookowych fanpage’ach trzech sieci kawiarni: Costa ...