Przeglądaj Replay. The Polish Journal of Game Studies 10/2023 według tytułu
Wyświetlanie pozycji 1-5 z 5
-
Edukacyjne gry wideo w perspektywie kulturotwórczej na przykładzie serii „Komputerowej Gratki 3D”
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2023-12-30)The article is an attempt to analyze a hitherto undescribed series of educational digital games for children „Komputerowa Gratka 3D” (Egmont Polska 2006– 2010) in terms of their cultural functions. For this purpose, the ... -
Ludic Don Quixotes Rewritten: Hobbyist French Game Ports as the Reconstructions of Former Game Culture
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2023-12-30)In scientific discourse, high-budget remakes of classic digital games have been claimed as the purest examples of “retrospective nostalgia” on part of players and developers. This article aims to rehabilitate the remake ... -
Nostalgiczna twórczość fanowska. Wyjaśnienie kategorii demake
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2023-12-30)The purpose of this article was to describe the category of demake in detail, which is a popular form of artistic expression among video game fans. This was achieved through an analysis of grow journalism focusing on the ... -
Recenzja książki Justyny Janik Gra jako obiekt oporny. Performatywność w relacji gracza i gry cyfrowej, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2022
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2023-12-30)Justyna Janik’s book takes up the topic of the materiality of video games and proposes analyzing it using a posthumanist perspective. The Author introduces the concepts of intra-action (Karen Barad) and bio-object (Tadeusz ... -
Zamieszkując inne ciała – zwierzęce postaci i awatary
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2023-12-13)This article explores the significance of phenomenological perspectives for animal games, as defined by Gunnar Eggertsson, in which the player’s character is meant to signal an animal. Using examples from games like Stray, ...