Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorPasikowski, Sławomir
dc.date.accessioned2025-07-08T14:21:22Z
dc.date.available2025-07-08T14:21:22Z
dc.date.issued2025-07-03
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/55893
dc.description.abstractIn 2024 and2025, important academic events on the methodology of educational and social research took place in Poland. The 9th and 10th PTP Pedagogical Methodology Seminar, the 11th Transdisciplinary Symposium of Qualitative Research, and the V International Symposium on Autoethnography and Narrative 2025 devoted to autoethnography showed a shift in interest towards participation, affectivity, and crossing the boundaries set by tradition and applicable standards. Reflections on the role of the researcher, research ethics, and the embodied and dialogical approach to cognition also played a special role. Another significant event was the XXX PTDE Conference, devoted to the diagnosis of educational needs, measurement methods, and analysis of examination results, whose next edition will take place in 2025 in Krakow.en
dc.description.abstractW latach 2024–2025 w Polsce odbyły się ważne środowiskowo wydarzenia naukowe dotyczące metodologii badań edukacyjnych i społecznych. IX i X Seminarium Metodologii Pedagogiki PTP, XI Transdyscyplinarne Sympozjum Badań Jakościowych oraz Międzynarodowe Sympozjum ISAN 2025 poświęcone autoetnografii, ukazały zwrot zainteresowań ku partycypacyjności, afektywności i przekraczania granic wyznaczanych przez tradycję i obowiązujące standardy. Szczególną rolę odegrały także refleksje nad rolą badacza, etyką badań, oraz ucieleśnionym i dialogicznym podejściem do poznania. Znaczącym wydarzeniem była również XXX. Konferencja PTDE, poświęcona diagnozie potrzeb edukacyjnych, metodom pomiaru i analizie wyników egzaminacyjnych, której kolejna edycja odbędzie się w 2025 roku w Krakowie.pl
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofseriesNauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne;1pl
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0
dc.subjectcurrent academic eventsen
dc.subjectconferencesen
dc.subjectsymposiaen
dc.subjectresearch methodsen
dc.subjectaktualne wydarzenia naukowepl
dc.subjectkonferencjepl
dc.subjectsympozjapl
dc.subjectmetody badańpl
dc.titleŚcieżkami debat i dyskusji o badaniach edukacyjnych i społecznych oraz zagadnieniach diagnozy i pomiaru. Przegląd wydarzeń naukowych z przełomu lat 2024 i 2025pl
dc.title.alternativePaths of Debates and Discussions on Educational and Social Research and Issues of Diagnosis and Measurement. Review of Academic Events from the Turn of 2024 and 2025en
dc.typeArticle
dc.page.number167-172
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl
dc.identifier.eissn2450-4491
dc.referencesInternational Association of Autoethnography and Narrative Inquiry, https://iaani.org/ (dostęp: 20.04.2025).pl
dc.referencesJournal of Autoethnography, https://online.ucpress.edu/joae (dostęp: 20.04.2025).pl
dc.referencesPolskie Towarzystwo Diagnostyki Edukacyjnej (2004) XXX Krajowa Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej, https://ptde.pl/pl/news/xxx_konferencja (dostęp: 20.04.2025).pl
dc.referencesPolskie Towarzystwo Diagnostyki Edukacyjnej, XXXI Krajowa Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej, https://2025.ptde.pl/pl/konferencja (dostęp: 20.04.2025).pl
dc.referencesUniwersytet w Białymstoku. Wydział Nauk o Edukacji (2004) IX Seminarium Metodologii Pedagogiki PTP, https://noe.uwb.edu.pl/aktualnosci/ix-seminarium-metodologii-pedagogiki-ptp-484.html (dostęp: 20.04.2025).pl
dc.referencesUniwersytet Łódzki, XI Transdyscyplinarne Sympozjum Badań Jakościowych, https://www.uni.lodz.pl/tsbj2024?trk=public_post_comment-text&cHash=0f714f6443658c6459cd78867a68223c (dostęp: 20.04.2025).pl
dc.contributor.authorEmailslawomir.pasikowski@now.uni.lodz.pl
dc.identifier.doi10.18778/2450-4491.20.14
dc.relation.volume20


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako https://creativecommons.org/licenses/by/4.0