Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorRółkowska, Maria
dc.date.accessioned2015-05-13T08:44:50Z
dc.date.available2015-05-13T08:44:50Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn0860-6587
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/8765
dc.description.abstractCelem artykułu jest przedstawienie, jakie są, zdaniem obcokrajowców uczących się w Polsce języka polskiego na poziomie A1–A2, role lektora jpjo i jaką powinien on być osobą. Opinie 55 studentów z 9 krajów zostały zebrane podczas zajęć jpjo drogą e-mailową. Na podstawie zgromadzonych wypowiedzi obcokrajowców utworzono dekalog dla lektorów pracujących głównie ze studentami rozpoczynającymi naukę jpjo, który może jednak okazać się również przydatny i obowiązujący na wyższych poziomach nauczania języka.pl_PL
dc.description.abstractThe purpose of this article is to present, what are, according to the Polish language learners at A1-A2 level in Poland, the roles and the characteristics features of Polish language teacher. The opinions of 55 students from 9 countries were collected during the lessons or by e-mail. On the basis of the collected material, there has been created a Decalogue for lecturers working mainly with the students who starting to learn Polish as a foreign language (but also useful and effective for language teaching at higher levels).en
dc.description.sponsorshipPublikacja wydana dzięki wsparciu finansowemu Urzędu Miasta Łodzipl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódźkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;21
dc.subjectnauczanie jpjopl_PL
dc.subjectrole lektora jpjopl_PL
dc.subjectcechy lektora jpjopl_PL
dc.subjectopinie studentówpl_PL
dc.subjectkomunikowanie międzykulturowepl_PL
dc.subjectteaching Polish as a foreign languageen
dc.subjectthe roles of a Polish language teacheren
dc.subjectthe characteristic features of a Polish language teacheren
dc.subjectstudents’ opinionsen
dc.subjectintercultural communicationen
dc.titleO rolach i cechach osobowościowych dobrego lektora języka polskiego jako obcego – na podstawie opinii studentówpl_PL
dc.title.alternativeAbout the roles and the characteristic features of a good polish language teacher – based on students’ opinionsen
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number109-117pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationCentrum Kultury i Języka Polskiego dla Cudzoziemców oraz Zakład Kultury Mediów, Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, ul. Kurta Obitza 1, 10-725 Olsztynpl_PL
dc.referencesHofstede G., Hofstede G.J., 2007, Kultury i organizacje. Zaprogramowanie umysłu, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMiodunka W., 2006, Cześć, jak się masz? Część I: Spotykamy się w Polsce, Kraków.pl_PL
dc.referencesPirie D.A., 1997 Dziesięcioro przykazań dla nauczyciela języka polskiego jako obcego, [w:], Nauczanie języka polskiego jako obcego. Materiały z pierwszej konferencji polonistów zagranicznych i polskich zwołanej z inicjatywy grupy „Bristol” do Instytutu Polonijnego UJ, red. W. Miodunka, Kraków, s. 247pl_PL
dc.contributor.authorEmailmaria_rolkowska@interia.eupl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord