Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica nr 217/2008
Browse by
Zadanie pt. Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę.
Metody ilościowe
w społeczeństwie informacyjnym
pod redakcją
Czesława Domańskiego i Jadwigi Sucheckiej
Recenzent zeszytu: Janusz Wywiał
Recent Submissions
-
Świadomość stylów uczenia się - korzyści dla nauczyciela i studenta
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2008)The purpose of a paper is to show how being aware of learning styles can benefit both teachers and students. The results of studies (not well-known in Polish literature) investigating the effects of cognitive learning ... -
Rola neuropsychologii w nowoczesnym nauczaniu
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2008)This paper deals with possibilities of application to teaching achievements in neuropsychology which concern the asymmetry of cerebral hemispheres functioning and patterns of information encoding (ways of learning). The ... -
Rola i znaczenie symulacji komputerowych we wspomaganiu procesu nauczania statystyki
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2008)The power of computer simulation as a problem-solving is well known. The Monte Carlo study can be used in parameter estimation, hypothesis testing and resampling methods, such as bootstrap and jackknife. The educational ... -
Platforma moodle jako element wspierania procesu nauczania przedmiotów ilościowych na studiach ekonomicznych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2008)This article treats about some issues concerning “Moodle platform” as a supporting element for the teaching process of quantitative subjects on economics faculty. There are presented the results of empirical research ... -
Narzędzia informatyczne w nauczaniu przedmiotów ilościowych - opinie studentów
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2008)The aim of this paper is to analyse the use of computer software at universities, especially in quantitive courses. The authors' research proved that students, teachers and administration staff underuse computer tools ... -
Wspomaganie komputerowe procesu nauczania przedmiotów ilościowych a kreowanie aktywnych uczestników społeczeństwa informacyjnego. Wyniki badania ankietowego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2008)The aim of the article is a try to find an answer if teaching of quantitative subjects with utilization of statistical computational package increases of students ability in relation to complicated economic and social ... -
Wykorzystanie technologii informatycznych w nauczaniu przedmiotów ilościowych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2008)The goal of this study is to describe information society and present changes which were made in social structure according to computer technology popularization. Information society is a social system in which information ... -
Standardy kształcenia a jakość nauczania
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2008)The Bologna process aims to create a European Higher Education Area by 2010, which is connected with great changes in the structures of the university studies. The one of main modifications is a new program of academic ... -
E-projekty w nauczaniu metod ilościowych z wykorzystaniem oprogramowania GRETL
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2008)The purpose of the paper is to present possibilities of assignments e-project in statistics, econometrics and forecasting courses. In GRETL there is a big database of statistical information for United States, Great ... -
Praca z kalkulatorem graficznym na zajęciach z przedmiotów ilościowych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2008)Graphic calculator is one of the tools which can help students in cognitive process experimenting in the course of hard problem solving. This can favour various mathematical skill development such as observing, analyzing, ... -
Wprowadzenie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2008) -
Analiza jakości kształcenia na podstawie ogólnopolskich rankingów szkól wyższych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2008)In the paper we present the statistical methods for evaluation of the teaching process. We use several, well known preference aggregation methods in particular Dodgson ranking) and cluster analysis. Our researches based ...