Witamy w Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego! RUŁ gromadzi i udostępnia dorobek naukowy pracowników Uniwersytetu Łódzkiego oraz materiały dydaktyczne. Zasoby deponowane w RUŁ – publikacje, dane badawcze – otrzymują trwały identyfikator (handle). Platforma oparta na oprogramowaniu DSpace udostępnia zasoby naukowe w modelu otwartym, a także umożliwia integrację z innymi źródłami informacji naukowej, m.in. połączenie konta autorskiego z ORCID ID. |
|
Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego funkcjonuje w oparciu o Zarządzenie Rektora Uniwersytetu Łódzkiego nr 51 z dnia 31.03.2015 r. | |
W sprawach związanych z deponowaniem dokumentów prosimy o kontakt | |
z zespołem Repozytorium – e-mail: repozytorium@lib.uni.lodz.pl | |
Aleksandra Brzozowska | |
Paweł Fiszer | |
Marta Gołuchowska | |
Olga Hummel | |
Anna Zatora | |
Biblioteka Uniwersytetu Łódzkiego, p. 109, I piętro. | |
Zbiory w Repozytorium
Ostatnio dodane
-
Zdalne nauczanie przedmiotów innych niż język polski w Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców Uniwersytetu Łódzkiego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-12-30)Artykuł stanowi kontynuację badań dotyczących oceny przez słuchaczy zajęć prowadzonych zdalnie w Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców Uniwersytetu Łódzkiego w czasie pandemii COVID-19. W tekście przedstawione zostały ... -
Z pracowni językowej do ,,Breakout roomów”. Innowacyjne metody w zdalnej nauce fonetyki języka fińskiego.
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-12-30)Z powodu pandemii kursy w Instytucie Skandynawistyki i Fennistyki na Uniwersytecie Gdańskim zostały zorganizowane zdalnie w roku akademickim 2020-2021. Nauczyciele nie mieli możliwości korzystania z pracowni komputerowej, ... -
Eduprofil "Try Some Polish" jako przykład innowacyjnych materiałów dydaktycznych do nauczania języka polskiego jako obcego – studium przypadku
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-12-30)Na portalu społecznościowym Instagram zauważyć można coraz więcej profili o charakterze edukacyjnym, w tym także kont zajmujących się nauczaniem języków obcych. Odpowiadając na sytuację pandemiczną, a także związane z nią ... -
Projektowanie aplikacji mobilnej do autonomicznej nauki leksyki języka angielskiego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-12-30)Niniejszy artykuł identyfikuje kluczowe cechy niezbędne do projektowania i rozwoju aplikacji do autonomicznej nauki słownictwa angielskiego jako języka obcego. Teorie i modele z (psycho)lingwistyki oraz projektowania ... -
Youtube czy Studytube - przegląd wybranych profili internetowych poświęconych nauczaniu jpjo
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-12-30)W artykule podjęto temat wykorzystania platformy YouTube jako narzędzia do nauczania i uczenia się języka polskiego jako obcego. Szczegółowej analizie poddano 23 kanały, które przynajmniej w połowie prowadzone były w języku ...