Welcome to the University of Lodz Repository (RUŁ). The Repository collects and facilitates didactic materials and current intellectual output of the university research workers. It is a platform facilitating scientific resources and integrating the university with the other sources of information science. | |
The Repository operates on the basis of regulation of President of the University of Lodz (Rector) No.51 of 31.03.2015. | |
In order to deposit the documents please contact: | |
Staff of the University of Lodz Repository (RUŁ). repozytorium@lib.uni.lodz.pl | |
Aleksandra Brzozowska | |
Lidia Mikołajuk | |
Joanna Mróz | |
Anna Zatora | |
Marta Gołuchowska | |
Room 109, | |
Communities in DSpace
Select a community to browse its collections.
Ceraneum [13]
Recently Added
-
Edukacja uwikłana w historie życia – o edukacji kobiet kilka refleksji z badań
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)W tekście tym autorka podejmuje rozważania dotyczące biografii edukacyjnych kobiet. Rozpoczyna od rozważań teoretycznych dotyczących biograficzności: biografii tematycznych, kompetencji autobiograficznych, historii uczenia ... -
Dlaczego czytam biografie?
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)Tekst jest autorską analizą dwóch biografii: „Wspomnienia” – ojca Józefa Marii Bocheńskiego oraz „Życie Ewangelią” – księdza Jana Ziei. Autorka wskazuje na te elementy biografii obu duchownych, które mogą stanowić o ich ... -
Walor inkontrologiczno-ergantropijny w tekstach wspomnieniowych na przykładzie wybranej literatury
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)W pierwszej części pracy przybliżona zostaje filozofia spotkań Andrzeja Nowickiego oparta na dwóch głównych hasłach – inkontrologii i ergantropii. Inkontrologia to teoria spotkań. Ergantropia to istnienie człowieka w ... -
O potrzebie badań biograficzno-narracyjnych w pedagogice
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)Artykuł ukazuje możliwości wykorzystania badań biograficzno-narracyjnych do odkrywania historii życia człowieka, nadawania sensów i znaczeń przeżytym zdarzeniom w biografii indywidualnej w perspektywie czasu. Przedstawione ... -
Andragogiczne badania biografii – zakresy, trudności, etyka badacza (wybrane aspekty)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)Autorka prezentuje aktualnie realizowane w polskiej andragogice badania w podejściu biograficznym. Określa ich zakresy, do których zalicza: biografię edukacyjną, doświadczenia edukacyjne, potencjał edukacyjny, biograficzne ...