Welcome to the University of Lodz Repository (RUŁ). The Repository collects and facilitates didactic materials and current intellectual output of the university research workers. It is a platform facilitating scientific resources and integrating the university with the other sources of information science.
The Repository operates on the basis of regulation of President of the University of Lodz (Rector) No.51 of 31.03.2015.

In order to deposit the documents please contact:
Staff of the University of Lodz Repository (RUŁ).
Aleksandra Brzozowska, Lidia Mikołajuk, Joanna Mróz
Room 106,
e-mail: repozytorium@lib.uni.lodz.pl

  • Zakończenie 

    Brzeziński, Jakub; Rudnicka, Agata (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)
  • Is Atheism a Religion? On Socio-Anthropologic Cognitive Imperialism and Problems That Follow 

    Tyrała, Radosław (Uniwersytet Łódzki, 2017)
    The aim of the article is to show problems of a conceptual nature with defining non-religious people, as well as some ethical consequences of these problems. In the beginning I point to the frequent phenomenon of treating ...
  • Zamknięta pętla łańcucha dostaw w branży spożywczej na wybranych przykładach 

    Kaczorowski, Kamil; Rudnicka, Agata (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)
    Marnowanie zasobów to jedno z kluczowych wyzwań dla współczesnego biznesu. Mając na uwadze kurczące się ilości surowców nieodnawialnych oraz wartość ekonomiczną odpadów firmy szukają rozwiązań, które umożliwiałby efektywną ...
  • Zastosowanie robotyki w magazynach 

    Jardzioch, Adam (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)
    Robotyka i automatyzacja to technologie coraz szerzej wykorzystywane w operacjach realizowanych w łańcuchach dostaw. Obszarem, w którym wdrożenia w tym zakresie obserwuje się najczęściej to zarządzanie magazynem i prace ...
  • Wybrane aspekty zarządzania obsługą klienta w erze transformacji cyfrowej gospodarki 

    Gwiaździński, Emilian (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)
    W dobie wszechobecnych przemian wywołanych przez megatrendy rynkowe oraz cyfrową transformację, przedsiębiorstwa dostosowują się do nowych realiów rynkowych. Jako najważniejszy element rynku - klient - również uległ ...

View more