Welcome to the University of Lodz Repository (RUĹ). The Repository collects and facilitates didactic materials and current intellectual output of the university research workers. It is a platform facilitating scientific resources and integrating the university with the other sources of information science. | |
The Repository operates on the basis of regulation of President of the University of Lodz (Rector) No.51 of 31.03.2015. |
In order to deposit the documents please contact: | |
Staff of the University of Lodz Repository (RUĹ). | |
Aleksandra Brzozowska, Lidia Mikołajuk, Joanna Mróz | |
Room 106, | |
e-mail: repozytorium@lib.uni.lodz.pl |
Communities in DSpace
Select a community to browse its collections.
Archiwum UŁ [771]
Biblioteka UŁ/Library [187]
Centrum Ceraneum [13]
Centrum Nauki UŁ [0]
Serie wydawnicze [341]
Recently Added
-
Использование платформы Moodle при обучении студентов-инофонов русскому языку
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)Статья посвящена анализу использования электронной обучающей среды Moodle при обучении русскому языку как иностранному студентов нефилологического профиля. На примере авторского электронного курса «Русский язык как иностранный ... -
Трансформация процесса обучения русскому языку как иностранному в модульной среде
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)В статье рассматриваются вопросы обучения иностранных студентов РКИ на основе модульных технологий. Представлены разработанные задания, выполнение которых требует парной, групповой и коллективной форм организации деятельности ... -
Badacz jako gość
(Uniwersytet Łódzki, 2016)Do analizy i interpretacji pozycji badacza w terenie w artykule użyto pojęć „gość” i „gościnność”. Jednym z milcząco przyjmowanych założeń podejścia etnograficznego jest gościnność osób badanych wobec antropologa. Korzystając ... -
Antropolog wobec innych i wobec siebie. Niektóre problemy etyczne uprawiania antropologii
(Uniwersytet Łódzki, 2016)Artykuł skupia się na analizie doświadczeń terenowych autorki, koncentrując uwagę na komplikacjach emocjonalnych i aksjologicznych wynikających z długotrwałej współpracy z badanymi, nawiązywaniem więzi osobistych i rodzącym ... -
W stronę socjologicznego ujęcia etyki badań naukowych
(Uniwersytet Łódzki, 2016)Zgodnie z tezą, że kompetencje etyczne stanowią ważną cechę kompetencji merytorycznych badaczy terenowych, a doświadczane przez nich dylematy etyczne mają charakter dylematów metodologiczno-teoretycznych, autorzy artykułu ...