Welcome to the University of Lodz Repository (RUŁ). The Repository collects and facilitates didactic materials and current intellectual output of the university research workers. It is a platform facilitating scientific resources and integrating the university with the other sources of information science. | |
The Repository operates on the basis of regulation of President of the University of Lodz (Rector) No.51 of 31.03.2015. | |
In order to deposit the documents please contact: | |
Staff of the University of Lodz Repository (RUŁ). repozytorium@lib.uni.lodz.pl | |
Aleksandra Brzozowska | |
Lidia Mikołajuk | |
Joanna Mróz | |
Anna Zatora | |
Marta Gołuchowska | |
Room 109, | |
Communities in DSpace
Select a community to browse its collections.
Ceraneum [13]
Recently Added
-
O czym chcemy powiedzieć światu? Socjologiczna analiza „hashtagów” na Twitterze i Instagramie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)Artykuł ma na celu prezentację wyników analizy najpopularniejszych „hashtagów” na serwisach społecznościowych Instagram i Twitter, która została podjęta, by sprawdzić, jakimi informacjami najchętniej dzielą się internauci. ... -
Gra i/lub opowieść? O eksplorowaniu historii w „Gone Home”
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)Premiera gry "Gone Home" (The Fullbright Company, 2013) oraz jej ogromny sukces wywołały liczne dyskusje w mediach branżowych oraz pośród samych graczy. Kwestią dyskusyjną była nie tylko poruszana w grze tematyka LGBT, ale ... -
Sonet jako aplikacja internetowa. Twórcza kontynuacja czy degradacja gatunku?
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)Autorka artykułu przekonuje, iż wskazówka metagatunkowa pojawiająca się w tytule utworu wpływa na interpretację dzieła w kontekście przywołanej tradycji. Zauważa jej obecność w aplikacjach internetowych: Sonecie nieustającym ... -
„Życie długie i szczęśliwe właśnie dobiegło końca” – renarracje baśni w grze „American McGee’s Grimm”
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)Artykuł prezentuje wybrane zabiegi transformowania poszczególnych elementów baśni tradycyjnej (bohaterów, fabuł, estetyki, aksjologii) oraz ich celowość na przykładzie gry komputerowej „American McGee’s Grimm”. Autorka ... -
Polscy gameplayerzy a trolling, czyli o zachowaniach antyspołecznych na „YouTube”
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)Z serwisu „YouTube” korzysta ponad miliard użytkowników, a co minutę do „YouTube” trafia 300 godzin filmów. Na portalu można znaleźć wiele komentarzy zawierających trolling (antyspołeczne zachowanie charakterystyczne dla ...