Artykuły naukowe
Browse by
Depozytariusz oświadcza, że udziela Uniwersytetowi Łódzkiemu nieodpłatnej licencji niewyłącznej do korzystania z pracy bez ograniczeń czasowych i terytorialnych w zakresie zwielokrotniania utworu i jego rozpowszechniania w formie elektronicznej w Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego.
Recent Submissions
-
Marketing wartości a budowanie marki miasta – konstrukt teoretyczny
(Polskie Towarzystwo Ekonomiczne Oddział w Łodzi, 2019)Cel artykułu: Głównym celem artykułu jest przedstawienie autorskiej propozycji modelu związku między koncepcją marketingu wartości a budowaniem marki miasta. Bazując na literaturze charakteryzującej oba zagadnienia, ... -
Sposoby przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu - inkluzja społeczna w organizacji
(Instytut Organizacji i Zarządzania Wydział Bezpieczeństwa, Logistyki i Zarządzania Wojskowa Akademia Techniczna, 2018)This article presents the theoretical aspects of social exclusion and shows the possibility of reducing its size through social inclusion. This article is based on a preliminary review of good practices organizations in ... -
The information content of share repurchase evidence from Poland
(Technická univerzita v Liberci, 2018)Announcements of open market repurchase programmes have recently become common not only in the United States but also in many other, less developed countries. The aim of the paper is to examine the market reaction to ... -
Polityka rachunkowości jako kluczowy element sprawozdania finansowego
(Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, 2018)The main purpose of the article is to indicate the need to clarify the terminology in the area of accounting policy and to indicate the volumes of the accounting policy in the financial statement. The publication presents ... -
Konkurencyjność przedsiębiorstw – główne aspekty i uwarunkowania
(Polskie Towarzystwo Ekonomiczne Oddział w Łodzi, 2019)Celem niniejszego artykułu jest przegląd literatury przedmiotu dotyczącej zagadnienia konkurencyjności przedsiębiorstwa i usystematyzowanie teoretycznej wiedzy w tym temacie. Ponadto w artykule tym podjęto próbę ... -
Działalność inwestycyjna małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 2010 - 2016
(Polskie Towarzystwo Ekonomiczne Oddział w Łodzi, 2019)Cel artykułu Celem artykułu jest analiza i ocena działalności inwestycyjnej przedsiębiorstw należących do MSP. Metody badawcze Studia literaturowe determinant działalności inwestycyjnej przedsiębiorstw sektora MSP. ... -
Strategies implemented in Polish farms and resulting innovations
(Politechnika Śląska, Wydział Organizacji i Zarządzania, 2019)The article discusses the issue of strategies implemented in Polish farms and innovations created as a result. On farms, as well as in enterprises from other industries, net income is assumed as the main goal. In order to ... -
GDPR implementation in public administration in Poland – 1.5 year after: An empirical analysis
(University of Economics in Katowice, 2021)Aim/purpose – The paper contains descriptive exploratory research on the implementation of General Data Protection Requirements (GDPR) in a group of Polish public administration offices. The purpose of this research is to ... -
Research on the connection between relational capital and company performance
(Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2020)This paper explored the connection between relational capital and company performance by identifying and systemizing management information from publications placed in the Scopus and Web of Science databases. Key research ... -
Troska o zdrowie człowieka w czasach COVID-19 jako motywator do tworzenia nowych obszarów wartości dla klienta przez podmioty rynkowe
(Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, 2020)The development of the epidemic in Poland motivates organisations to offer their customers products and services remotely – it is therefore an opportunity to develop innovation, which combines corporate social responsibility ... -
Bezpieczeństwo bankowości internetowej w Polsce na przestrzeni lat 2002-2017. Przegląd rozwiązań oferowanych klientom indywidualnym
(Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, 2018)W artykule autorzy opisują metody mające zapewnić bezpieczeństwo w bankowości internetowej z punktu widzenia klienta indywidualnego w Polsce. Przedstawiono aspekt szyfrowania komunikacji, a także proste, złożone oraz ... -
Problemy rozwoju przedsiębiorczości rodzinnej na polskiej wsi (przypadek rolniczej gminy Łowicz)
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2016)W artykule poruszono problematykę dotyczącą rozwoju przedsiębiorstw rodzinnych na obszarach wiejskich. Dokonano analizy przyczyn ich powstawania, pełnionych funkcji, potrzeb wspierania oraz zaleceń dalszego funkcjonowania. ... -
Marketing Analytics and Scope Big Data in Practice of Enterprises
(Filodiritto Publisher, 2020-05)The aim of a paper is presentation of modern and the most advanced issues of a marketing analytics, which is defined by the scope of Big Data. An internet analytics or more precisely marketing analytics enables to perceive, ... -
Myślenie projektowe a projektowanie organizacji
(Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, 2018-11) -
Rodzaje badań marketingowych i obszary ich wykorzystania w handlu elektronicznym
(Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Wiedzą, 2004)Badania marketingowe dotyczące Internetu można dzielić stosując podobne (bądź te same) kryteria jak w przypadku podziałów dotyczących badań tradycyjnych. Można też klasyfikować je wykorzystując zdobycze ostatnich lat, tak ... -
Obszary generowania wartości przez wirtualne platformy wymiany handlowej w sektorze B2B na tle doświadczeń operatorów platform w Polsce
(Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Wiedzą, 2009)The aim of the article is to present selected results from the research project conducted in 2007-2008 by authors. The main point of the research project was to assess and empirically verify a possibility of value creating ... -
CO-CREATING VALUE WITH THE CUSTOMERS IN MANUFACTURING COMPANIES
(Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, 2018)Changes in the sphere of consumer behavior under the influence of the development and dissemination of ICTs have a significant impact on the operations of enterprises. These changes also affect the concept of value and ... -
Value Creation by Engaging Customers in the Process of Product and Business Design in a Virtual Environment
(IBRKK, 2018)The article presents the benefits of co-creating value with consumers in a virtual environment based on the research conducted on a group of 134 enterprises. The issue of co-creation of value is now one of the new directions ... -
Shopper experiences as the key to omnichannel loyalty
(IBRKK, 2018)Modern information and telecommunication technologies, in particular the In- ternet and mobile technologies, have created a new opportunity for communication with consumers in the market. In addition to communication ... -
Konsument w dobie mediów społecznościowych, wyzwania i ograniczenia dla organizacji
(IBRKK, 2015)W artykule omówiono wyzwania i ograniczenia stojące przed organizacja- mi, w wyniku funkcjonowania marek w przestrzeni mediów społecznościowych. W tym ujęciu zaprezentowano zarówno wyzwania w obszarze komunikacji ryn- ...