Przeglądaj Książki/Rozdziały | Books/Chapters według tytułu
Wyświetlanie pozycji 249-268 z 712
-
Macierz Boston Consulting Group – teoria i nowe spojrzenie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015) -
Management Accounting Innovations the Case of ABC in Poland
(Łódź University Press, 2013) -
Management in a Multicultural Environment
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021)Diversity management is indicated as one of the most important challenges faced by contemporary organizations (Roberson 2019; Cletus, Mahmood, Umar and Ibrahim 2018; Januszkiewicz, Bednarska-Wnuk 2017). The ability to ... -
Managing in Diversity: the Major Domain and Contemporary Transitions
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021)Diversity has been a popular term both in theory and practice for many decades, especially with globalization. This chapter discusses diversity and diversity management with special reference to cultural diversity. The ... -
Mariaż nauki z praktyką. Najlepsze praktyki zarządzania marketingowego w polskich i międzynarodowych przedsiębiorstwach. Studia przypadków
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)Publikacja ta przedstawia realizację najlepszych praktyk w procesie wdrażania strategii marketingowych w wybranych firmach zagranicznych i polskich. Na tle teoretycznych rozważań dotyczących istoty, koncepcji i standardów ... -
Marketing na rynkach międzynarodowych. Badania, decyzje, organizacja
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)Prezentowana publikacja przybliża zagadnienie marketingu na rynkach międzynarodowych. Przedstawiono w niej kwestie dotyczące badań marketingowych na takim rynku, ich rodzaje, etapy i metody. Zaprezentowano sposoby oceny i ... -
Marketing nowych technologii – koncepcja i strategia 5W
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013) -
Marketing terytorialny a generowanie rozwoju miast i regionów
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)Celem rozdziału jest pokazanie rozwoju marketingu w sektorze publicznym ze szczególnym uwzględnieniem marketingu terytorialnego skierowanego do jednostek terytorialnych – miast i regionów. Zamierzeniem autora jest ... -
Marketing terytorialny a rozwój terenów wiejskich
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013) -
Marketing terytorialny w ujęciu relacyjnym
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)The monograph is devoted to building inter-organizational relations by local self-governments in the area of their marketing activities, focused on attracting mobile development resources from the markets of: investors, ... -
Marketing wewnętrzny we współczesnej organizacji
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)Marketing wewnętrzny stanowi próbę zaadaptowania marketingu w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi. Według tej koncepcji wiodącym punktem odniesienia i najcenniejszym kapitałem każdej organizacji jest pracownik traktowany ... -
Mechanizmy ładu korporacyjnego a system kontroli nad sprawozdawczością finansową: Perspektywa raportów zarządu polskich i niemieckich spółek publicznych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019-04-17)System kontroli nad sprawozdawczością finansową, będący przedmiotem prezentowanej publikacji, stanowi jeden z przejawów konwergencji standardów ładu korporacyjnego polegający na implementacji tego systemu, wdrożonego na ... -
Metasieciowe ujęcie organizacji IT z perspektywy najmniej zintegrowanych społecznie aktorów
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)The purpose of the article is to identify people (social actors) least task integrated, least socially connected and with the lowest shared situation awareness. The research premise is to look at the effectiveness of the ... -
Metoda SCAMPER jako skuteczne narzędzie projektowania innowacyjnych rozwiązań organizacyjnych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)Celem rozdziału jest szczegółowa charakterystyka założeń i etapów postępowania stosunkowo słabo rozpoznanej w Polsce metody SCAMPER oraz analiza przykładów jej wykorzystania w rozwiązywaniu problemów organizacyjnych. W ... -
Metoda wielokryterialnej analizy porównawczej systemów oceny kompetencji kadry menedżerskiej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)Celem rozdziału jest przedstawienie przykładu zastosowania idei wielokryterialnej analizy porównawczej w praktyce ewaluacji systemów oceny kompetencji kadry menedżerskiej. W opracowaniu zaprezentowano założenia wielokryterialnej ... -
Metody etatyzacji jako instrument racjonalizacji zatrudnienia w podsystemie zarządzania na przykładzie przedsiębiorstwa użyteczności publicznej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)W opracowaniu przedstawiono istotę i funkcje etatyzacji w podsystemie zarządzania przedsiębiorstwa. Omówiono klasyfikację metod ustalania obsad osobowych w sferze zarządzania. Scharakteryzowano istotę i tok postępowania ... -
Metody i narzędzia eliminacji dysfunkcji systemu zarządzania zasobami ludzkimi w jednostkach sektora usług medycznych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)Współcześnie organizację budują swoją przewagę konkurencyjną w oparciu o kapitały niematerialne, w tym kapitał ludzki. Niestety w przypadku jednostek świadczących usługi medyczne w Polsce możliwości pozyskiwania przewagi ... -
Metody normatywów elementarnych w redukcji czasów przezbrojeń
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)The problem of the application of predetermined time systems in the reduction of changeover time is presented. Firstly, SMED method is described. Next, the medium batch production is indicated, as the optimal area of ... -
Metody oceny efektów finansowania przedsiębiorstwa
(Uniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Krajowa Szkoła Sądownictwa i Prokuratury, 2015)Podstawowym celem niniejszego rozdziału jest przedstawienie pożądanej polityki przedsiębiorstwa w zakresie pozyskiwania środków finansowych, a ponadto zapoznanie Czytelnika zwłaszcza z tymi źródłami finansowania przedsiębiorstwa, ... -
Metody pomiaru i determinanty jakości informacji w raportach spółek giełdowych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)Głównym celem monografii jest zdefiniowanie i kompleksowe zbadanie zagadnienia jakości informacji w raportach obowiązkowych i dobrowolnych sporządzanych przez spółki giełdowe. Przedstawiono w niej analizę determinant jakości ...