Książki/Rozdziały | Books/Chapters
Browse by
Depozytariusz oświadcza, że udziela Uniwersytetowi Łódzkiemu nieodpłatnej licencji niewyłącznej do korzystania z pracy bez ograniczeń czasowych i terytorialnych w zakresie zwielokrotniania utworu i jego rozpowszechniania w formie elektronicznej w Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego.
Recent Submissions
-
Współczesna przedsiębiorczość a rozwój małych i średnich firm
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)W publikacji zaprezentowano ważne kwestie związane z zachowaniami współczesnych przedsiębiorców w radykalnie zmienionych warunkach rozwoju firm na skutek oddziaływania nowego paradygmatu cywilizacyjnego. W ramach podjętych ... -
Kształtowanie relacji pomiędzy pracodawcą a byłymi pracownikami
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021-08-18)Autorka podejmuje rzadko tak szczegółowo omawianą w ramach zarządzania zasobami ludzkimi problematykę, jaką jest utrzymywanie relacji organizacji z pracownikami, którzy już w firmie nie pracują. W obecnych czasach deficytów ... -
Cyfryzacja w działaniach na rzecz efektywności energetycznej w firmach sektora MŚP
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021-12-30)Transformacja cyfrowa to kierunek, który zmienia nie tylko biznesowy sposób funkcjonowania, ale ma wpływ na wzrost efektywności energetycznej w organizacjach. W monografii zawarto rozważania teoretyczne dotyczące potencjału ... -
Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w mikro-, małych i średnich przedsiębiorstwach
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-12-30)Sektor kreatywny zaliczyć można niewątpliwie do jednego z najbardziej obiecujących sektorów gospodarki na świecie. W obszarze jego zainteresowań jest wiele różnych rodzajów działalności, które charakteryzują się innowacyjnością ... -
Internetowe public relations w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021-07-06)Zachodzące zmiany rynkowe doprowadziły do przesycenia komunikacji marketingowej reklamą i innymi środkami tradycyjnej promocji. Klienci coraz częściej nie zwracają uwagi na komunikaty komercyjne, przez co trudniej jest ... -
Franczyza w procesie tworzenia wartości przedsiębiorstwa franczyzodawcy na przykładzie branży gastronomicznej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021-02-12)Publikacja stanowi ważny głos w dyskusji naukowej na temat rozwoju franczyzy w Polsce, podkreślając jej znaczenie w procesie kreowania wartości przedsiębiorstwa. W Polsce taka działalność najczęściej jest wykorzystywana ... -
Determinanty działalności innowacyjnej gospodarstw rolnych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021-02-12)W monografii poruszono ważną i aktualną problematykę dotyczącą działalności innowacyjnej gospodarstw rolnych, która jest jedną z wielu metod przeciwdziałania skutkom nasilających się zmian klimatycznych. Wdrażanie nowych ... -
Internetowe narzędzia rozwoju zasobów ludzkich organizacji
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-01-18)Internetowe narzędzia rozwoju zasobów ludzkich z roku na rok zyskują znaczenie. Stają się łatwiejsze i bardziej intuicyjne w użytkowaniu, są przyjazne dla uczących się i nauczających, pozwalają „uczyć się na życzenie”. W ... -
Influencer marketing w dobie nowych mediów
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021-02-25)Media społecznościowe zawładnęły nie tylko czasem wolnym ich użytkowników, lecz także budżetami komunikacyjnymi firm, które doskonale odnajdują się w ich przestrzeni. Stały się one również doskonałymi platformami do rozwoju ... -
Mechanizmy ładu korporacyjnego a system kontroli nad sprawozdawczością finansową: Perspektywa raportów zarządu polskich i niemieckich spółek publicznych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019-04-17)System kontroli nad sprawozdawczością finansową, będący przedmiotem prezentowanej publikacji, stanowi jeden z przejawów konwergencji standardów ładu korporacyjnego polegający na implementacji tego systemu, wdrożonego na ... -
Zdolności dynamiczne a rozwój małych przedsiębiorstw
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021-02-25)Książka dotyczy zdolności dynamicznych małych przedsiębiorstw, które odnoszą się głównie do relacji tych podmiotów z otoczeniem i są kształtowane przez jego stopień zmienności. Zdolności dynamiczne wskazują na potencjał ... -
Finansyzacja gospodarki w teorii i praktyce: Pomyśleć kapitalizm od nowa
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-03-06)Finansyzacja przynależy do tej kategorii zjawisk ekonomicznych, które niczym w soczewce skupiają w sobie największe słabości współczesnego systemu kapitalistycznego (wśród nich m.in. krótkowzroczność inwestorów, inflację ... -
Zarządzanie publiczne w lokalnym sektorze kultury
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-12-30)Lokalny sektor kultury to w Polsce tysiące instytucji kultury (IK) w postaci teatrów, muzeów, domów kultury, galerii, czy bibliotek. Zdecydowana większość z nich to podmioty prowadzone przez jednostki samorządu terytorialnego ... -
Kapitał regionalny a zarządzanie innowacyjnym rozwojem regionu
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021-04-14)Ze względu na nieustannie rosnące tempo zmian, determinowane wprowadzaniem innowacyjnych rozwiązań we wszystkich obszarach gospodarki oraz zmieniające się uwarunkowania społeczno-ekonomiczne i polityczne konieczne jest ... -
Polityka wypłat na rzecz akcjonariuszy: Determinanty – reakcja rynku – ocena
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019-05-10)Wiek XX przyniósł istotne zmiany na rynkach kapitałowych, wywołane przeobrażeniami otoczenia ekonomicznego i prawno-regulacyjnego, w tym odnoszące się do polityki dzielenia się zyskiem z akcjonariuszami. Tendencja, która ... -
Zmiany kapitału własnego spółki kapitałowej. Uwarunkowania prawne i skutki finansowe
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)Kapitał własny to kategoria ekonomiczna odgrywająca szczególną rolę w obrocie gospodarczym, ponieważ nie tylko inicjuje on działalność gospodarczą spółki kapitałowej, lecz także jest fundamentem finansowym w całym okresie ... -
Metody pomiaru i determinanty jakości informacji w raportach spółek giełdowych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)Głównym celem monografii jest zdefiniowanie i kompleksowe zbadanie zagadnienia jakości informacji w raportach obowiązkowych i dobrowolnych sporządzanych przez spółki giełdowe. Przedstawiono w niej analizę determinant jakości ... -
Elementy stylu życia jako determinanty pracy w zespole
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)Problematyka stylu życia w naukach o zarządzaniu staje się coraz bardziej istotna. Większy nacisk kładzie się na kwestie różnorodności pracowników w organizacjach i zespołach, a także na ich styl życia. Podkreśla się, że ... -
Marketing na rynkach międzynarodowych. Badania, decyzje, organizacja
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)Prezentowana publikacja przybliża zagadnienie marketingu na rynkach międzynarodowych. Przedstawiono w niej kwestie dotyczące badań marketingowych na takim rynku, ich rodzaje, etapy i metody. Zaprezentowano sposoby oceny i ... -
Mariaż nauki z praktyką. Najlepsze praktyki zarządzania marketingowego w polskich i międzynarodowych przedsiębiorstwach. Studia przypadków
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)Publikacja ta przedstawia realizację najlepszych praktyk w procesie wdrażania strategii marketingowych w wybranych firmach zagranicznych i polskich. Na tle teoretycznych rozważań dotyczących istoty, koncepcji i standardów ...