Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 22
Z prac nad "Chemicznym słownikiem minimum dla cudzoziemców" (Problem doboru treści i układu hasła)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1987)
W 1982 r. rozpoczęto pracę nad “Chemicznym słownikiem minimum”. Ma to być jednojęzyczny, specjalistyczny słownik
dydaktyczny dla cudzoziemców kształconych w SJPC UŁ, których obowiązuje
przedmiot "chemia" ze wzglądu na ...
Teoretyczne założenia dydaktycznego słownika objaśniającego języka polskiego dla cudzoziemców
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1987)
Głównym celem, jakiemu winien służyć dydaktyczny słownik języka
polskiego dla cudzoziemców, jest to, aby był on skuteczną
pomocą w procesie przyswajania sobie przez nich polszczyzny na
wszystkich jej poziomach: ...
Uwagi na marginesie pracy nad "Historycznym słownikiem minimum dla cudzoziemców"
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1987)
W 1985 r. w Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców
Uniwersytetu Łódzkiego postanowiono opracować cykl słowników o
różnych profilach, przeznaczonych dla cudzoziemców podejmujących
studia w Polsce. Decyzja ta była ...
Testy w nauczaniu matematyki w Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców Uniwersytetu Łódzkiego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1987)
W latach 1972-1982 w SJPC UŁ przeprowadzono wiele różnorodnych
testów z matematyki. Opracowano nawet specjalny skrypt (J. Jerzewski, Zbiór ćwiczeń z matematyki, Łódź 1974; wyd. 2, Łódź 1976; wyd. 3, Łódź.1979.),
który ...
Założenia ogólne stosowania testów w nauczaniu cudzoziemców
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1987)
W Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców UŁ metoda testowania
stosowana jest jako swoisty sposób pomiaru dydaktycznego
badającego zakres wiadomości studenta dla osiągnięcia wyraźnie
sprecyzowanego celu. Przygotowany ...
Niektóre czynniki warunkujące efektywność nauczania fizyki w Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców Uniwersytetu Łódzkiego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1987)
Celem pracy dydaktycznej
w Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców UŁ Jest
przygotowanie zagranicznych maturzystów do rozpoczęcia studiów w
polskich wyższych uczelniach. Przygotowanie to obejmuje przede
wszystkim ...
Przegląd literatury i stanu badań nad problemem nauczania języka polskiego jako obcego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1987)
W latach 1948-1982 ukazało
się ponad 500 publikacji o nauczaniu języka
polskiego jako obcego, z których zaledwie część zaprezentowano
w niniejszym artykule, kierując się praktycznymi potrzebami
nauczycieli języka ...
Z problematyki nauczania cudzoziemców konstrukcji ze słowem nie (Potrzeby językowe i ich realizacja w podręcznikach do nauki języka polskiego jako obcego używanych w ośrodkach kształcenia cudzoziemców w Polsce)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1987)
Słowo "nie" pełni w języku polskim
wielorakie funkcje semantyczne i syntaktyczne. Jego prymarną
funkcją jest wyrażanie negacji (zakres i stopieŃ negacji może
być różny: negacja wzmocniona, osłabiona, ograniczona), ...
Główne ogniwa dydaktyczne w procesie nauczania języka polskiego jako obcego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1987)
Organizacja procesu nauczania języka obcego i
jego przebieg mogą być różne, ponieważ zależą od wielu czynników.
W przypadku środowiska studentów-cudzoziemców są to przede
wszystkim: poziom wiedzy ogólnej studenta, ...
O fonetykę dydaktyczną języka polskiego dla cudzoziemców
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1987)
W artykule zarysowano koncepcje
podręcznika fonetyki dydaktycznej języka polskiego: uniwersalnego
i adresowanego (bilateralnego) oraz zasugerowano potrzebę dalszych poszukiwań
i rozwiązań łączących niektóre elementy
fonetyki ...