Marketing wartości a budowanie marki miasta – konstrukt teoretyczny
Abstract
Cel artykułu: Głównym celem artykułu jest przedstawienie autorskiej propozycji modelu związku
między koncepcją marketingu wartości a budowaniem marki miasta. Bazując na
literaturze charakteryzującej oba zagadnienia, określony został model gdzie
marketing wartości został przedstawiony jako aglomerat narzędzi, filozofii oraz
strategii. Markę miasta zinterpretowano jako wypadkową czynników: pozytywnego
wizerunku, skojarzeń związanych z marką, dobrego postrzegania marki oraz
lojalności wobec marki. Artykuł ma charakter teoretyczny, stanowiący konstrukt
intelektualny pod przyszłe badania empiryczne.
Metody
badawcze: Metoda badań opierać się będzie na metodzie sondażu diagnostycznego. Badania
przeprowadzone zostaną przy wykorzystaniu techniki ankiety i narzędzia w postaci
ustrukturyzowanego kwestionariusza ankiety, opartego na skalach semantycznych.
Wyniki
i
wnioski: Przedstawiony konstrukt teoretyczny będzie poddany weryfikacji. Na jej podstawie
będzie można sformułować wyniki oraz wnioski. Article aim: The main purpose of this article is to present the original model of a relationship
between value marketing and building of the city's brand. Based on the literature that
characterizes both issue, a model was defined in which value marketing is presented
as the agglomerate of tools, philosophy and strategy. It's brand was interpreted as
a resultant of four factors, those are: a positive image, associations with a brand, good
perception of a brand and loyalty to it. This article is theoretical and provide
intelectual construct for future empirical researches.
Research
methodology: The test method will be based on the diagnostic survey method. The research will be
carried out in the form of a structured questionnaire based on semantic scales.
Results
&
conclusions: The presented theoretical construct will be verified. Based on this verification, it will
be possible to formulate results and conclusions.
Collections
- Artykuły naukowe [26]