| Witamy w Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego! RUŁ gromadzi i udostępnia dorobek naukowy pracowników Uniwersytetu Łódzkiego oraz materiały dydaktyczne. Zasoby deponowane w RUŁ – publikacje, dane badawcze – otrzymują trwały identyfikator (handle). Platforma oparta na oprogramowaniu DSpace udostępnia zasoby naukowe w modelu otwartym, a także umożliwia integrację z innymi źródłami informacji naukowej, m.in. połączenie konta autorskiego z ORCID ID. |
|
| Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego funkcjonuje w oparciu o Zarządzenie Rektora Uniwersytetu Łódzkiego nr 51 z dnia 31.03.2015 r. | |
| W sprawach związanych z deponowaniem dokumentów prosimy o kontakt | |
| z zespołem Repozytorium – e-mail: repozytorium@lib.uni.lodz.pl | |
| Aleksandra Brzozowska | |
| Paweł Fiszer | |
| Marta Gołuchowska | |
| Olga Hummel | |
| Anna Zatora | |
| Biblioteka Uniwersytetu Łódzkiego, p. 109, I piętro. | |
Zbiory w Repozytorium
Ostatnio dodane
-
Problem powtórzenia we współczesnym dyskursie estetycznym oraz w artystycznych praktykach modernizmu
(2005)W rozprawie autor podejmuje próbę systematycznej eksploracji współczesnego dyskursu estetycznego w kontekście problemu powtórzenia. Bada ponadto kształt, jaki problem powtórzenia przybierał w obrębie artystycznych praktyk ... -
Motywy cyklu dobowego i rocznego w poezji Leopolda Staffa
(2005)Autorka niniejszej rozprawy podjęła problematykę związaną z motywami (w tradycyjnym rozumieniu literaturoznawczym) cyklu dobowego i rocznego w poezji Leopolda Staffa. Kolejne rozdziały są poświęcone odpowiednim do cyklu ... -
The concept of grammatical category in generative grammar and cognitive grammar
(2005)Głównym celem niniejszej rozprawy jest ustalenie, w jaki sposób problem zidentyfikowany przez Ferdinanda de Saussure'a jest rozwiązywany w dwóch współczesnych paradygmatach teoretycznych, a mianowicie w gramatyce generatywnej ... -
Biblioteka naukowa jako lobby etyczne
(2025-10-24)Obawy i realne zagrożenia związane z nasilaniem się nieetycznych zachowań publikacyjnych w nauce powodują, że rosną oczekiwania wobec uczelni — oczekiwania ze strony decydentów, organizacji, ale także ze strony środowiska ... -
Aktywność edukacyjna w średniej dorosłości w kontekście biografii rodzinnej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021-05-20)Tekst przedstawia analizę i interpretację biografii 57-letniej kobiety w aspekcie edukacyjnym i w przestrzeni rodziny. Celem badania było przyjrzenie się, jak osoba dorosła rozumie uczenie się i jak to służy kształtowaniu ...

